Brutalt

Just nu är livet brutalt. Jag har haft en riktigt dålig vecka men nu börjar vi på en ny och kanske blir den bättre. En måste våga hoppas. Idag har vi varit på sjukhuset med ett av barnen som blivit både förkyld och därmed mycket dålig i astman. Han sitter som en liten, liten säck med hö i famnen och snorar och hostar.
Idag börjar vi ge mer medicin och hoppas att vi ska få sova bättre alla fyra. han hostar så han kräks och nu är han så rädd för att hosta att han börjar grina. Lilla gulle-unge. Att detta sammanfaller med att jag mår sämre fysisk någonsin är ingen hit men jag hoppas det ljusnar.
 
Jag märker att jag nästan måste skydda mig själv just nu. jag kan inte titta på Tv-serier som är för "tunga", inte heller sådana filmer och jag försöker att inte titta på nyheter eller läsa allt för många feministiska inlägg. Inte för att de inte är bra utan för att jag far så illa. Det är som om när kroppen mår som sämst så blir huden tunn och motståndskraften för hemskheter nästan noll. Men jag försöker att inte projicera detta på andra. Medan jag tar lite andrum finns ju så många andra som orkar ta fighten.
Titta runt i min länklista om ni saknar fight. Alla dessa underbara kvinnor som är så oerhört skarpa!
 
Jag funderar dock, nästan konstant, på bokcirkeln. Jag tänker mig att vi kanske ska börja lite försiktigt. tar vi någon tung bok som både ska köpas in och hinna läsas kanske många inte hinner med och blir mindre peppade. Kanske ska jag skicka ut en samling articklar och texter som en snabbt läser igenom och så får vi lägga energin på att fundera och prata om dem? Jag tänker mig ett genomgående tema för texterna men med lite olika författare och vinklar. 
 
Ikväll ska jag in med en rapport som inte ens är påbörjad så håll tummarna :)
Puss på er!


Nina Ruthström - skjuter från spinnsidan

Nämen hu! Krya på er båda två.

Svar: tack gullevän!
aliaslillamy



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?