Om att brassa på i hundraåttio

God Måndags morgon! Vi har haft helg sedan i torsdags och njutit av både regn och sol.
Regnet är härligt för att ungarna får så många vattenpölar att bada i och när solen dök fram igår
vårstädade vi gård och alltan. Jag klippte ned ett gigantisk caprifol som växt ända upp till taket, rensade
ur rabatter och kryddland och klädde vår altansoffa i ny vaxduk. Sedan fikade vi kladdkakemuffins med grädde på altanen och ungarna fick kladda bäst de ville... och det ville de. Innan dagens slut var ungarna så trötta av alla äventyr att de grät i kapp och pratade om sängen redan kring klockan sex.
 
Jag hade mycket lite värk igår och blev så entusiastisk över det att jag brassade på i hundraåttio.
Maken fick släpa bort mig från ogräset och gömma krattan. Det var så härligt att vilja fixa i ordning att jag glömde allt vad payback hette och jobbade på som om jag inte skulle få betala priset för det dagen efter.
Det var härligt, det var värt det men visst betalar jag för entusiasmen idag, alltid.
 
Nåja,ett rätt meningslöst knappande på tangenterna blev det denna morgon, men håll ut.
Snart ska jag börja använda hjärnan!
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?