Vad vill ni ha i ett påskägg?? (Go wild and crazy!)

Några få dagar till Påsk. KORTVECKA! Det är härligt tycker jag.
Men det är en svår helg. Det finns liksom inte regler för vad man
ska göra som det gör till jul eller midsommar. (Åtminstone om man
inte är kyrklig.) Äta ägg, goffa i sig godis tills det kommer ut ur öronen?
Det gör man ju lite, när man känner för det, ändå.
Som en person uppväxt i frikyrkan, och med en make uppväxt i Svenska
Kyrkan, vet jag mycket väl vad själva Helgen står för men som avfälling från
organiserat religionsutövande vet jag fan inte vad den innebär för mig.
Vilka traditioner vill jag upprätthålla/slopa/skapa för mina barn?
Vad gör ni till påsk??
 
Påskägg är ju en given del av helgen och låt mig nu uttala för alla som eventuellt tänkt ge mina barn påskägg: De har inte kommit på det där med godis än och vi ämnar hålla det så tills det är oundvikligt. Vad som är okej i påskägg är: Leksaker, russin, frukt, torkad frukt (de har inte ätit bananchips så det är ett tips) kex, tandkräm och tandborstar (jissess vad tråkigt men de älskar tandborstar), hårklämmor och snoddar, typ allt som inte räknas som godis helt enkelt.
 
Hur gör ni andra med små barn??
Har ni fler tips på saker man kan stoppa i ett påskägg??
 
Själv skulle jag vilja ha godis, alkohol och en tidpunkt att dricka den då jag inte somnar direkt, tid med vänner, nya nagellack och nya leder till hela kroppen.
 
Vad vill ni ha i ett påskägg?? (Go wild and crazy!)


Hanna

Godis, en ny bil (eller pengar går också bra), pigghet och en ergonomisk bärsele!

Svar: Pigghet var ett bra förslag! (Och bärselen men mina gossar är för tunga nu).
aliaslillamy



URL:


Regina

Jag vill bara ha godis i mitt! Jag skulle nästan känna mig lurad om jag fick något annat i påskägget, för jag har alltid fått godis :P

Svar: Jag veeeet. Vad man än fick så skulle man liksom vara lite snopen utan godiset...Jag får fortfarande ett ägg med godis av min pappa varje år, men på senare år har jag varit tvungen att dela med maken... Snacka om att känna sig lurad :)
aliaslillamy



URL:


Alex

En kväll i bubbelpoolen på Edda i ditt fina sällskap skulle gärna få ingå i ett (jättestort) påskägg för min del. Puss!

Svar: Yey! Bubbepool! BRA önskan!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?