Bu för påsk, hurra för ledighet tillsammans med familjen!

Äh, fan, nu tar vi väl påsk. Om vi så måste!
Jag har hög feber och allmänt ont i kroppen samt hosta
och ungarna har feber lite av och till.
Hög ena stunden och sedan en viloperiod åååsså pååt igen!
Jag låg uppe och vilade medan svärisar och make vaktade ungar
och lagade laxburgare. Så hör jag Otto grina sådär som bara en hungrig
unge med feber gör när han får höra att det inte blir blodpudding till middag.
Jag gick ned, tog febern (38,4), gav alvedon och bestämde diktatoriskt
att ungarna skulle få blodpudding och lingonsylt. Sin favorit.
Då äter de i alla fall, liksom. Sedan svängde (jag älskar att kunna säga svängde
då låter man som ett proffs, eller en slarvet...nåja) jag ihop en påsktårta av
marrängbottnar, mammas lemoncurd, grädde och krossad dajm.
Mums tyckte både vi och ungarna. Världen enklaste påsktårta.
Speciellt om man köper bottnar (vilket jag gjort, ha!)
Nu nattar maken ungar, jag är hög på alvedon och snart får vi någon timme
framför en film eller en Tv-serie innan vi stupar i säng. Det är makens tur
att ligga bredvid ungarna så jag planerar att sova hårt och vakna som en
nyutsprungen nyponros. Frisk, kry och allmänt lycklig.
Men fy faan för påsken alltså. Jag är redan less. Förra påsken var relativt sjukdomsfri
så vitt jag kan minnas men påsken innan det hamnade jag på sjukhus i fem veckor
tack vare en helt vansinnig graviditet... Påsken påminner mig om den tiden och jag får
lite ont i magen. Om det beror på påsktårtan eller påsken 2011 ska vi låta vara osagt.
Men hur som helst: Bu för påsk, hurra för ledighet tillsammans med familjen!
Over and out!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?