Serienörd... Thats me!

Asså, jag är ju Tv-serienörd av stora mått mätt! (Mätt? Nu blev jag hungrig!)
Jag har typ sett allt. Allt som är bra, allt som är i närheten av bra och iblan (när nöden krävt det) ren skit. (Och då ska ni betänka att jag läser böcker och tittar på film oxå.) I kid you not! Med några få undantag så har jag sett det mesta. Det är tom lättare att räkna upp skit jag inte sett. Bland dem hamnar:
 
*Alla typer av svenska deckarserier såsom "Irené Huss" och annat tråk.
Inte för att det är det värsta världen har att uppbringa utan för att brittiska och
amerikanska deckare är bättre. Sorry! Telling it like it is!
 
*Sopranos och The Wire
Har aldrig blivit av helt enkelt. Så mycket att se och så lite tid.
 
*Såpor såsom: Gossip Girl, O.C och...
Nää, nu ljuger jag! Jag har sett dessa bitvis under mordhot...
Ljugerska som jag är var ovan inte heller sant. Jag har sett dem nååågon gång.
Okej, okej, jag har sett en hel del av dem, men bara i brist på annat och/eller innan
jag skaffade mig bättre smak och fick skit att göra. Men jag står inte för det, det gör jag inte!
 
*Många Svenska serier överlag
För att de ofta suger och jag generaliserar
 
Några favoriter tänkte jag oxå bjuda på: (bare in mind: det finns sååå många)

True Blood
Supernatural
New Girl
The League
Greys Anatomy
Buffy
Firefly
Dollhouse
Criminal Minds
Sherlock (kanske den bästa deckaren någonsin)
Homeland
The Big Bang Theory
Dexter
Bones
Sons of anarchy
Law and order SVU
Merlin
Veronica Mars
Farscape
Game of Thrones
Solsidan (En svensk minsann!)
Copper
Jekyll
Being Human
How I Met your Mother
 
Joho, minsann. Detta är bara ett axplock. För ett par år sedan sammanställde jag en lista (som jag tappat bort: Buhuuu!) som innehöll serier som vi höll på att se eller sett klart. Då hamnade vi på kring femtio serier. Nu vågar jag knappt tänka på hur många... Men vi får välja noga numera eftersom vi sällan hinner sätta ned baken, än mindre se mer än ett avsnitt. Men när vi blir pensionärer DÅ!
 


Vinbärscurd-Maria

Om man gillar humorserier med musik i (alternativt musik med tillhörande skämt), så kan jag rekommendera Flight of the Conchords.

Ok, inte ens jag vet vad det där var för genre... =)

/Maria

Svar: Neej, det är svårt att stoppa in Flight of the conchords i en genre :) Tack för tipset! Kan nu lägga den till listan av serier. Humorn är kanske lite... mörk? Men musiken gav mig gåshud! Tack!
aliaslillamy



URL:


Hanna

Älskar sherlock, sjukt bra! Håller även med kommentaren ovan, flight of the concords är underbar. Jag har sjukt dålig humor så älskar cougar town och new girl också:) och ja just det criminal minds har jag följt slaviskt, blir aldrig less!

Svar: Asså Sherlock! Jeeeesus! Om jag och maken hade frikort (vilket vi inte har men ändå) så skulle jag inte tacka nej till Sherlock him self! Hooooot! Okej... efter den totalt opåkallade demonstrationen av dreglande måste jag också skriva att din smak är mycket god! ALLA (utom Cugartown) finns i min hylla och även jag gillar s.k. D¨ålig humor! Du verkar vara en hyvens tjej!! Och ursäkta det sena svaret!! Jag ska bättre mig på att svara er. Utan er vore bloggen ingenting!
aliaslillamy



URL:


Pelle

Veronica Mars är gryyyyyyyyyyyymt!

Svar: I hear you! Nu kan vi börja peppa för filmen, öva gamla repliker och sukta efter valfri hunk/detektiv. Hoppas de castar så många "gamlingar" som möjligt!
aliaslillamy



URL: http://pellespersonliga.blogg.se/


Pelle

Preach på det!



URL: http://pellespersonliga.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?