DIY - adventskalender

Barnens julkalender. Den är köpt på panduro. Luckorna är pimpade med tidningsbilder, washitejp och vissa har jag ritat på. Utsidan är pimpad med bilder från "Tomten" av Viktor Rydberg. Att klippa i den kändes som ett helgerån MEN jag köpte den för en femma och när jag kom hem upptäckte jag att någon rivit ut två sidor och då kändes det okej att slakta den och pussla ihop kalenderns utsida. Sedan är den lackad två gånger och fylld med: Små böcker, bilar armband, nappar, plåster, djur, figurer, tomteluvor och elektriska adventsljus. det mesta från loppis. Att tapetsera saker med vackra papper är mitt favoritpyssel! Anvönd decupagelim till första strykningen, när det torkar syns det inte att en "blött ned" papperet - sedan kan en lacka med hårdlack om en tex tapetserar en bordsskiva eller något annat som slits mycket.
 

Före
 
Efter
 
 
 
 
 
 
Den lilla "byrån" går att vika ihop och låsas som en låda. Kostade ett par hundralappar.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?