Den trötta genus-soldaten

P.J.U.H! Jag är en överlevare. Jag har klarat av hostiga, snoriga ungar, sjukhusbesök, feberkramper, matvägran, gråt. ilska, dålig sömn och min egen känsla av hopplöshet. Japp! Idag är maken hemma med sjuka barn, sjuk fru och sjuk "sig själv". Vi planerar julklapppar, dricker kaffe och jag slappnar av och låter tröttheten komma. Komsi komsi! Jag har sovit ut, ätit ett par kalla, överblivna våfflor och nu tar jag mig en stoor kopp kaffe +två gröna geleråttor och loggar in på bloggen. Här är allt välkänt och harmoniskt. Här kan jag skriva av mig, få tips och inspireras av kloka kvinnor. 
 
Några förfrågningar:
- Det är ingen som råkar sitta på ett teletubbiehus som ni vill sälja?
Jag kan tänka mig pynta ett par hundringar (tre om ni pressar mig)+ frakt
 
- Jag är även intresserad av Byggare Bob fordon, gärna duplo + figurer
 
- Barnen är väldigt intresserad av doktorn och sjukhus just nu. Lyssnar andäktigt
när doktorn pratar och sträcker ut tungan när hen vill titta i halsen. Vet någon vart
en kan köpa mindre "rappliga" doktornsgrejor typ stetoskåp å sånt som inte är i
tunn plast...?
 
På skyltsöndag åkte vi med mormor och morfar för att titta på tomten och köpa billig, rapplig julklapp för 30kr. Den första tomten vi stötte på hade tydliga skyltar som talade om att de blå paketen var till pojkar och de röda till flickor. Allas eder genus-soldat var inte på humör att sprida mitt budskap (trött och vresig var jag) men mormor tog gärna fighten och morfar fick något nervöst i blicken men vi gick dit. Morfar betalade. tomten skrämde ungarna och jag valde med omsorg två röda paket som såg ut att innehålla samma sak (orkade inte med något bråk). När jag gav paketen till barnen (och det är här normer blir så outhärdligt tydliga), räckte det tydligen inte med stora skyltar utan tomten och övriga farbröder hojtade: "Visst tog ni rätt paket? De röda är till flickor!" och tillade misstänksamt: "Är det flickor?" Eftersom ungarna är lika som bär men klädda olika blev det för mycket för herrarna från Lions. Jag ville bara därifrån men erkände att det var en Otto och en Vilgot. Mormodern påpekade att vi tyckte att de var omoderna och frågade om det var vapen i de blå paketen och dockor i de röda. Sedan flydde vi och mycket riktigt när vi öppnade paketet låg där en docka, sminkad till tänderna. Barnen blev glada. Sedan fikade vi kaffe och muffins och drog hem. The end.


Oxhen

Haha ni är underbara! Blir också fascinerad av den helt nya kunskapen att det finns ett Teletubbiehus, tänk så mycket jag inte vet ;)

Svar: Menar du att du inte visste att det fanns ett sådant!!!!! :) *satte kaffet i halsen* Här är teletubbies den absoluta favoriten och det gillar jag (om jag slipper titta på filmerna zzzz znark!) det är så färgglada och neutrala på samma gång. Jag vill hitta julklappar som konkurrerar med bilar och andra fordon...
Kram på dig!
aliaslillamy



URL: http://oxhen.wordpress.com


Moster

Drog mitt strå till stacken ikväll under ett informationsmöte om fotbollsprofil på en av Uppsalas skolor från åk 6. Efter en timme om intagningstester, schemaläggning mm frågade jag om skolans värdegrund och hu de ser på våldet inom idrotten och språkbruket mht jämställdhet. Blev totalsågad! Skolan går BORT!

Svar: vad surt!! när en väl tar upp detta och blir nedskjuten. Jag har alltid tänkt att södra sverige var bättre på detta än här uppe där det känns som att stångas med betong... Så fel en kan ha. Längtar tills vi ses!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?