This will get messy!

Måndag. Ett platt konstaterande. Men i veckan händer det grejer!
Imorgon blrjar vi skola in på förskola och efter en lång funderare
har vi bestämt oss för att kalla det "Föris" för att göra det lätt för barnen.
 
Jag tror innerst inne att mina barn kommer att älska förskolan. Jag tror de kommer att längta dit när de är hemma och springa in utan att säga hej då. Jag kan se det framför mig. Mitt problem har alltid varit att jag VELAT ha mer tid med dem och att jag vänder mig mot den press som andra satt på att vi ska sätta våra barn på förskola. De ska börja med tre dagar i veckan och det känns som en bra start. Vi har dragit ut på deras tid hemma till den punkt att vi i det närmaste ansett oss fattiga. Vi har levt ett halvår på en lön efter att dagarna tagit slut. Men det har varit så värt det och jag kommer att sakna den här delen av livet, som nu tar slut, enormt. Men nu är det nya tider. Tid för mig och mina studier, tid för förskola och vabb, tid för familjehäng och nya impulser från "föris". Det är två veckor tills min skola börjar och under den tiden är det inskolning, men ganska många av de dagarna är jag och maken bara standby. Vilket innebär att jag får tid för mig själv... Vad faan ska jag göra då??!
Sova förståss men sen då? Vad gör människor utan två knoddar hängande i benen??
Nåja, det ska ju fixas kurslitteratur och förberedas inför plugget som till en början kommer att handla om 150% plugg för att liksom komma in i det ordentligt. *Skrattar nervöst* C-uppsats i historia paralellt med en fördjupningskurs (som är ett måste om en ska läsa Historia C) samt en massa Idéhistoria. Pjuh!!
This will get messy!!
 
Jag är dålig på en massa saker men att plugga disiplinerat har aldrig varit en av dem. Men så är det ju tio år sedan jag pluggade sist. Att läsa böcker, titta på föreläsningar och trycka in information känns lungt MEN C-uppsats är något nytt och jag har några fjärilar i magen faktiskt. Men erarenheten säger mig att sådana saker brukar ge sig med tiden om jag litar på min hjärna.
 
Jag misstänker att bloggandet kommer att bli frekventare då jag pluggar eftersom en alltid söker anledningar att skjuta upp plugg :D Shit vad kul det ska bli, måste bara fixa en massa böcker. Bäst att börja leta!!


Sandra på Stökboet

Ja föris är ett bra ord. Vi är dagis-sägare och jag känner att det inte är helt ok. Skriver alltid förskola iaf ;)

Upptäckte just en grej med din sida. Om jag klickar in direkt på ett inlägg (från Bloglovin tex) så finns det inget sätt att ta sig från det inlägget, alltså jag saknar typ en "Hem-knapp" om du förstår vad jag menar. Eller har jag bara missat något?

Svar: Jag veeet, dagis ligger så bra i munnen och sitter liksom i ryggmärgen. Vid inskolningen idag sa jag fel flera gånger (men rättade mig såklart, men ändå). Ska vidarebefodra din fundering till matilda som gör min design, använder inte bloglovin själv så ofta utan går via min egen länklista. Brukar dock prenumerera ändå för jag vet att många tittar på bloglovin statistiken och vill att en prenumererar. Ska kolla och fixa snarast! Kram på dig!
aliaslillamy



URL: http://stokboet.wordpress.com


matildarodin

Anledningen till att det inte går att komma till start via menyn är för att det är en "fast" meny. Men jag kan kanske lägga till en länk under varje inlägg? :)

Svar: Ahaaa! (Fattar typ, men låtsas att jag gör det). Är det möjligt att lösa det så utan allt för mkt strul??? Vore ju jättebra. 1000-tack för all din hjälp!
aliaslillamy



URL: http://matildarodin.blogg.se


Matilda

Fixat! Du har nu en länk under alla inlägg:)



URL:


hanna

Hoppas allt går bra och att kidsen stormtrivs!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?