Summera sommaren

Såå, statusrapport sommaren 2013:
- Apdåligt samvete för alla jag försummat och inte hunnit träffa. På riktigt, det känns riktigt
tungt. Vet liksom inte hur jag ska starta upp hösten och är lite rädd att folk i hemlighet hatar
mig för att jag gått under jord. Förmodligen har folk haft fullt upp med sitt, jag menar världen
snurrar ju inte kring mig (storhetsvansinne much?) men jag känner mig som en usel vän som
inte hållit kontakten med folk och när jag umgåtts med någon inte varit mitt bästa jag. Förlåt
ligger nära till hands, men som sagt: Folk kanske inte haft tid att vara med mig och då är jag
ju aningen off the hook....
 
- Positivt OCH negativt med kroppen. den har varit ovanligt ond men har å andra sidan
pressats betydlig hårdare än på mycket länge. Jag har prioriterat att leka, promenera,
greja i trädgården med barnen vilket haft sitt pris men på det hela taget så har jag gjort
saker som var omöjliga förra året. Å andra sidan så har det fysiska "pressandet" lett till social
isolering då jag knappt orkat tänka en tanke klart. Därav dåligt blogguppdaterande och
ångesten som beskrivs i punkten ovan.
 
- Vi har idyllat oss (ett nyuppfunnet verb) så ända in i helvete. saftkokning, djurparksbesök
svampplockning och bakning. Barnen språk har varit i fokus och vi har pratat och lekt
som aldrig förr vilket resulterat i att ungarna pratar om allt mellan himmel och jord tills
föräldrarna fått skavsår i öronen... Vi har badat, ätit glass, kräftor och surströmming samt
några liter pesto med tillhörande pasta. Vi har grillat sjukt LITE i sommar och korv har stått
på menyn lite väl ofta... liksom plättar, blodpudding och gröt.
 
- Jag har nojjat och jublat inför studier, nojjat och jublat inför förskolestart och fastnat i både quizkampen och candycrusch sedan den nya ajfånen dykt upp i mitt liv. jag har ekiperat
ungar och mig själv inför hösten. Strukturerat och planerat hur vår höst ska bli så lätthanterlig
som möjligt. Väl medveten om att vabb, vabb och vabb kommer att krossa alla väl lagda planer
som en insekt under livets skosula. Jag har slutat ta sömnmedicin (trots att jag vet att den behövs, fråga inte varför) och sovit dåligt, nojjat över det och fått skäll av min fina doktor samt order om att ta den regelbundet ett tag till. En kan tydligen inte fungera utan sömn??!
 
- Jag har läst mina favoritbloggar religöst men bloggat dåligt själv. jag har berörts illa över mycket i mediaflödet men inte orkat formulera vettiga responser. Jag har tittat på Tv-serier jag inte trodde var min grej för att sedan omvärdera och jag har dragit på mig en ny hobby/intresse: Rollspel! Typ roligast i hela världen. Min karraktär sparkar rumpa!!
 
Thats it folks!
Vad har ni haft för er?? Be specific! Jag är nyfiken!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?