Sjukdom och bilder

Ungarna är fortfarande sjuka och griniga. De vill bara att mormor ska komma och ta ut dem i vagnen.
Men mormor jobbar, liksom morfar, pappa och alla andra "roliga" typer som orkar gå ut på äventyr.
Själv är jag nog rätt förkyld men de värktabletter jag tar maskerar det faktumet och förkylningen tittar bara fram emellan doser. men vi ska på ett äventyr idag... Vi ska åka och köpa ett gäng nya tuttar.
(Och då menar jag inte fejk-tuttar till mamsen utan tuttar som i nappar, ungarnas käraste ägodelar.)
Det behövs nya eftersom de mystiskt försvinner en efter en i sängen men när en letar i sängen finns inte en tutte att uppbringa. Vi ska inte sluta med tutte än på ett tag så nya är på inköpslistan. Ungarna suger tutte när de ska sova eller är sjuka. Annars kommer de inte ihåg dem, vilket känns som en rimlig tutt-användning, tycker jag. Avslutar detta innehållslösa inlägg med bilder på mina underbara ungar från i sommar!
 

 
 
 
 
 
 


Regina

Fy för att vara förkyld, hoppas ni piggar på er snart!
Själv är jag tillbaka på jobbet efter semestern och mjukstartar genom att läsa ikapp bloggar och debatter :)

Svar: Bu för att vara tillbaka på jobbet men yes till mjukstart! Övergången mellan sommar och frihet kontra höst och rutiner kan vara tuff men jag brukar gilla den. En slags nystart, men sen, när det är snö och kallt och rutinen står en upp i halsen längtar jag till sommaren. Gräset är liksom alltid grönare i flera bemärkelser :)Kram på dig och välkommen tillbaka!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?