ordet "PK-maffia" känns som ett hitte-på-ord för att förlöjliga människor med empati och integritet

Alltså folk talar och skriver om den här "PK-maffian" och jag undrar lite försynt
vilka de menar?? För handlar det bara om att vara politiskt korrekt så har jag
svårt att se "Sammansvärjningen" med stort S. Folk får det att låta som om
någon/några går runt med ett stort basebollträ i näven och stirrar hotfullt på alla
som klär sin dotter i rosa eller låter sin son spela ishockey.
 
För inte kan det väl handla om att vi VILL vara rasistiska, sexistiska och allmänt
sunkiga?? Är man med i "PK-maffian" om man har problem med att folk kallar
chokladbollen för negerboll?? Det brukar jag kalla sunt förnuft och empati med
mina medmänniskor. Är man med i PK-maffian om man vägrar skratta åt våldtäktsskämt?
Eller måste man skälla ut den som drar det?? Det senare kallar jag att slå vakt
om sin egen integritet.
 
Jag har svårt att se att man kan vara "för PK".
Och ordet "PK-maffia" känns som ett hitte-på-ord för att förlöjliga människor med empati och integritet. Ett annat trix som rasister/sexister använder är uttrycket: "Jag vågar bara säga som det är" och fortsätter ofta med att "alla andra" är rädda för just "PK-maffian". Well...
Det är fult att klä sin trångsynthet i yttrandefrihet och samtidigt peka ut motståndarna som någon fascistisk rörelse som är emot yttrandefrihet. Som vill dölja sanningen om att...
...jaa, vadå?? Finns det någon viktig sanning som vi PK-entusiaster försöker dölja?
Själv försöker jag se människor som individer utanför hudfärg och kön.
Det är väl typ det. Jag lyckas inte alltid och alla har vi våra fördommar
men att skylta med dem som en sanning känns inte särskilt genomtänkt.
 
Den här diffusa bilden av PK-maffian är inget annat än en rökridå för att få häva ur sig dumheter så fort andan faller på. Och visst måste det vara skönt att få göra det om ens huvud är fullt av dumheter. Annars kan jag inte se någon anledning att ondgöra sig över PK-maffian.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?