Ordbajs

Nu sover småtrollen istället för att springa runt och veva med toaborsten.
Skönt. Tanken slår mig precis: Varför har vi två toaborstar??
Varför skulle vi nödvändigt se till att båda ungarna hade en borste var att veva med?
Livets små frågor blandas med de stora som: Hur ska jag få eftermiddagen att gå?
Eller: Hur ska jag ta tempen på en unge som ormar sig sitt värsta?
 
När jag tittar tillbaka på detta när jag är femtio hoppas jag att jag skrattar och förundras över att jag levt under en tid då rosa ansågs vara en tjejfärg. Som trettioåring förundras jag över att jag växt upp i en tid då man hade EN telefon per familj och den satt fast i väggen!?! Barnen kommer inte att tro sina öron när jag berättar om mamma och hennes barndomsäventyr då man var tvungen att bestämma mötesplats INNAN man åkte hemifrån och sedan vara där på det klockslaget. Jisses...
 
Många ungar idag har nog svårt att förstå att vi trettioplussare levt när man bara hade EN tv per hushåll. Själv spenderade jag större delen av min bardom i ett hushåll UTAN tv. Mina föräldrar var av den radikala åsikten att man skulle umgås med varandra på kvällen. Jag tror att det kan ha ett samband med att min mamma numera VÄGRAR spela spel. Hon påstår att hon "spelade ihjäl sig" under min barndom.
 
Kanske har det också bidragit till mitt extrema nörderi när det kommer till Tv-serier.
OMG, gissa om jag blev glad när självaste Lady dahmer hyllade min egnaste favvo-serie
Buffy. En serie som är uppfriskande befriad från gängse normer, åtminstone mer än de flesta.
 
Barnen sussar vidare och jag vågar påbörja ännu ett stycke i ett inlägg som närmast är att betrakta som rent ordbajseri. När en inte har så mycket att skriva om så blir det lätt så. Jag har iof en massa halvskrivna utkast men jag blir aldrig riktigt nöjd med dem varpå ordbajsandet känns som en säker väg.
 
Nu tappar jag dock farten och nästa mening känns inte alls lika självklar som den förra så jag ger mig nu... slutar ordbajsa och funderar om jag ska försöka få lite shuteye innan bebbs vaknar.
Solong!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?