Dagen tar sin början!

Godermorgon! Pjuh!
Efter gårdagens utbrott på hälsosatsningar och dylikt väntade jag mig
en anstormning av kommentarer av typen:
 
"Klart att du tycker det, fläskis"
 
Men sedan kom jag ihåg att jag ju har världen snällaste läsare. Oro komplett obefogad!!
Anyhuuue!! Strålande sol och minusgrader bjuder denna morgon på. Barnen hojtar bestämt
att de vill ha sylt till lunch och jag funderar på att fixa kaffe innan min hjärna stänger ned
sig själv av akut kaffebrist.
 
Igår funderade jag på huruvida vi skulle gå ut eller bada på eftermiddagen. Som den demokrat jag är beslöt jag att fråga kidsen vad de ville göra.
 
-"Vill ni gå ut eller bada" trumpetade mamman
*barnen tänkte länge igenom alternativen*
Sedan sa de bestämt och utan tvekan:
-"LAMM"
Mamman ba´:
-"Eh, jahaaa....."
 
Om de ville gå ut och hämta ett lamm, bada ett lamm eller bara sa det första ordet de kom på kan jag inte uttala mig om. Men jag blev helt enkelt ställd. Så vi gick ut. Ingen protesterade. Efter att de legat och rullat sig i närmsta dypöl blev vi tvungna att gå in och torka. Pojkarna förhandlade hårt och det slutade med att jag lovade dem "Mys" när vi kommit in. Då larvade de efter mig men när Vilgot klättrat upp för farstutrappan ändrade han sig och rusade iväg... Rakt ut i tomma intet och drullade nedför hela trappen. Tur att han bar chockrosa lekhjälm. Han ruskade bara på sig och konstaterade att han klarat sig oskadd. Sedan stekte jag köttbullar till barnen och deras morfar och sedan lekte han med barnen ända till läggdags. LYX.
 
Nu surrar det hotfullt i skallen. Bäst jag brygger en hel kanna!
Solong!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?