Bebbnytt

Man hittar så konstiga saker på konstiga ställen när man har barn.
Igår när jag skulle hänga tvätt hittade jag tre klossar, en lastbil och en tutte
i tvättmaskinen. Vidare hittade maken två pusselbitar i avloppet (mysteriet
med tvättmaskinen som pumpar ut vatten på golvet är löst), jag hittade tre
sugrörsflaskor i makens kalsonglåda och så hittade jag tre halvätna äpplen
bakom soffan...
 
Övriga bebb-nyheter är att de börjat leka att de lagar mat. Jag vet inte hur mycket
låtsas sylt jag ätit de senaste dagarna men det måste vara litervis.
Varje gång de omsorgsfullt bär fram en panna med "mat" påpekar de att det är
varmt och man måste blåsa. Sedan frågar jag vad de lagat och då hojtar de
"lyllt!" åsså måste jag säga att det smakar jättegott.
De har oxå börjat fatta konceptet "att luras". När vi leker i sängen hojtar Vilgot
att lammet ramlat. När jag kommer för att trösta lammet ser han lurig ut och
fnissar. Då visar det sig att lammet inte alls "lamlat" (blivit kastad) utan att han
gömt lammet under täcket.
Vanligaste orden är "Oj", "Ojdå" tätt följt av "mamma" och "nej".
"Bajs", "Buss", "lamm", "Ma" (=katt), "vovv vovv" och "snö" är
frekventa och varje gång en telefon ringer hojtar de glatt "mommo!"
 
Just nu hatar de att byta blöja. I alla fall om mamman ska göra det.
De kastar mat så fort de ätit sig mätta och petar gärna in mat i näsan.
Igår kastade Otto en sten på morfars bil och Ville kastade en näve lera på sin mamma.
 
Populäraste aktiviteterna är att bygga torn, bädda ner mjukisdjur/dockor i sängen, leka i sängen och "MYYYYY" vilket innebär mys i form av en mugg med godsaker.


Moster

I like, like , like the Bebbnews!

Svar: Kul! Ibland undrar jag hur många som egentligen är intresserade av mina ungar :D Då vågar jag fortsätta skriva om det. Det är svårt att hålla sig för man tycker ju alltid att de är de roligaste och gulligaste ungarna. Haha :D
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?