Mobilmördaren

Godagens! Med inspiration av gårdagens inlägg om dränkt mobiltelefon tänkte jag härmed lista alla tillfällen jag helt oförhappandes har mördat mina, och andras, telefoner. Enjoy!
 
* Ca en vecka in i mitt och makens förhållande steg jag upp efter en blöt utekväll
och bestämde mig för att befästa min flickvänsstatus genom att tvätta våra kläder
som stank av rök. (För er ungdommar som inte fattar hur det kunde hända två icke-
-rökare kan jag meddela att förr i tiden fick man röka på krogen!! Joo, det är säkert!
Inge ljug I promiss!) Jag rafsade ihop våra kläder och smög ned till tvättstugan och
körde alltihop på 60 grader... :) När jag skulle torktumla dem ramlade min nya
killes telefon och kreditkort ut på golvet. Varav inget hade överlevt tvättmaskinen!
 
* Två veckor senare gjorde jag samma sak med min egen telefon. Jaa, vi festade en hel del
och neej jag kollade inte fickorna den gången heller. Konsekvent is my mellannamn!
Dock hade vårt förhållande överlevt den förra fadäsen även om jag tyckte hans munterhet
denna gång var något oproportionerlig...
 
* På en skogsväg, någonstans i norra Sverige tappade jag, av oklar annledning, min nya
telefon långt från ära och redlighet. När vi åkte tillbaka för att återfinna den hade den
blivit överkörd av, minst, två skotrar, en bil och vad jag tror var en argsint älg... Stendöd
var den iallafall.
 
* En telefon har gått hädan sedan jag tappat den i en nykissad toalett. Den som kissat i den var
var jag och jag försökte återuppliva den men jag tror den sakta dog skam-döden.
 
* En dog i min ficka efter att jag utan egen förskyllan fallit ur en båt.
 
* Och nu har min senaste, visserligen inte död än, vibrerat sig ner från en hylla och plopp,
rakt i min jättekaffekopp med java och mjölk. Dagens mobiler... tål ingenting!
 
Som tur är har det inte blivit så dyrt då mitt abonemang, nästan, gått ut vid samtliga tillfällen och jag dealat mig till en ny, bättre, när jag tecknat nytt. Men ändå! MEN ÄNDÅ! Norra Sveriges aktivaste mobilmördare, det är jag det!
 
 


Moster

Åh, telefoner kan mördas så mycket mer oskyldigt! Ligger på trappan, någon slår upp dörren, det står en hink med vatten i närheten och så "plupp"...



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?