Trettioårsfunderingar med önskelista

Jag fyller ju snart trettio år och funderar på hur jag allra helst firar
eller unnar mig något extra. Sanningen är att det inte kommer att finnas utrymme i vår budget
för mer än fika i trädgården med våra närmaste och eftersom pojkarna fyller ett samma vecka
så känns det som att fokus kommer att ligga på dem. Jag vet att de inte fattar konceptet "FEST"
men med tanke på de senaste åren så MÅSTE jag få fira deras födelsedag med ballonger, tårta,
vänner och (förhoppningsvis) massor med bubbel. Jag bara MÅSTE! Alltså hamnar min egen
bemärkelsedag lite i skymundan. Det är helt okej.

Men folk undrar ju vad jag önskar mig och det är klart att jag önskar mig saker.
Mest av allt skulle jag vilja åka på en vårweekend till stockholm med mannen i mitt liv
och mina små knoddar som inte heller där har vett att uppskatta stockholms pärlor
men det skiter jag i. Ungarna vill jag ha med mig. Punkt slut, amen och allt det där.
Maken har ju lite SAS-poäng så vi kanske skulle kunna flyga billigt...

Då är det bara det där med den lilla lyxen medans vi är där, shopping, brunch och vinglas på uteserveringar. Jag funderar på att önska mig presentkort på kul affärer, cold hard cash och någon slags centralt och trevligt boende. Vad tycker ni?

Mina önskningar blir alltså något så tråkigt som:

Presentkort

Cash

men också:

Plantor eller presentcheckar på plantor och trädgårdsfix
Pastelligt porslin såsom assietter och tallrikar
Ett staket
En tripp till IKEA
En flaska go´bubbel

Men jag är lätt att shoppa till. Slå in något i ett fint papper och jag klappar förtjust händerna :)
Bjud på ett glas rosé i sommar eller en av de legendariska glassarna i Bergsbyn och ni har fångat mitt hjärta!
Eller tala om för mig att jag har charmiga barn, jag är inte svårare än så :)


Sofie

Tala om för dig att du har charmiga barn?! Jag hoppas att Du redan är medveten om att du har världens charmigaste små barn! ;-)



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


moster

Varför inte slå två flugor i en smäll genom att komma till Uppsala, bo hos mig och samtidigt ta en tur till IKEA? Uppsala är väl nästan Stockholm eller?



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?