Äventyr och päron-problem

Så jag stoppade gossarna i vagnen och tog bussen till stan.
Vi strosade i solen och kikade på både mamm-kläder och bebb-kläder.
Pojkarna var nöjda och charmiga. Alla tanter stannade för att få en kik
på de gulligaste ungarna :)

Vi fikade på waynes, pojkarna åt majskrok och jag åt en bagel + en icelatte.

Sedan strosade vi lite till och mumsade päron.
Otto satte en bit i halsen och jag fick slita upp honom ur vagnen och dunka honom i ryggen.
Biten kom ut men ungen var otröstlig. Så klart, även jag var skärrad när vi satt på bussen hem och han bara grät och borrade in huvudet i min axel. När vi kom hem försökte jag ge honom vatten och favoriten RUSSIN menhan bara rosslade och kräktes decilitervis med slem. Fy faan vad synd det var om honom! Jag ringde sjukvårdsupplysningen då jag var orolig för att någon liten bit satt kvar.
Medan jag väntade på att bli uppringd av vårdcentralen började ungen äta gröt av hjärtans lust.
Lättad avblåste jag färd till sjukhuset och nu sover de små änglarna. Innan de somnade hann Vilgot ramla och slå hål på läppen, så nu har han en fläskläpp att matcha till sitt blåöga han fick igår...
De gör ju illa sig HELA tiden, HELA TIDEN! Men så kommer de att börja gå nu, vilken dag som helst!

Nu kommer bilder på vårt lilla äventyr!

På väg till bussen






På café


Otto


Vilgot


Trötta, på väg hem efter Ottos lilla "päron-fadäs"


ledsen Otto


trött Vilgot


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Det är helt överjävligt läskigt när de sätter i halsen tycker jag. Och de tyckte nog Otto med.

Skönt att det gick bra.



URL: http://ninaruthstrom.se


Sofie Silwer

Jaa du, Julia... Du gör det himla bra som orkar ränna på stan med två små 1-åringar. Jag blev trött av att bara läsa om din dag. Du är Bra Du! Roligt med alla bilder på Gullungarna oxå!



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Alex

Underbart, så himla bra att du släpar dig ut, även om det är dubbeltrubbel och massa stök. Lust att släpa er till öppna förskolan på morön imorgon? Plingrid och jag är där efter halv två typ. Puss.



URL:


Anette Meijer

Hej! Vi sågs inte på nån föräldraträff eftersom jag bara var där ett par ggr, men vi hör till samma föräldragrupp. Jag känner även igen dig från Kanalskolan. Så när jag häromveckan skulle blogga om en Bergsbyspecial jag köpt, reagerade jag såklart när era bröllopsbilder dök upp i Googles bildgalleri. Tänka sig, att även internet kan kännas så litet ibland :)

Fastnade länge och väl här i din blogg. Har en vän som precis som jag är 83a från Kanal, som bor på Kompasstigen på MB, som fick tvillingar i slutet av januari -11.

Jag berättade för henne idag om det här inlägget, och hon var mäkta imponerad då hon själv aldrig skulle komma på tanken att åka in på stan med tvillingarna för en solo-fika :)

Hoppas vi ses på nån träff nån gång; vi har ju en grupp på FB som jag tror ni är med i, där vi bokar in oss för att ses emellanåt. Nästa vecka satsar vi nog på Leos eller Nordanålekparken.

Sköt om er!



URL: http://anette.mysigt.nu





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?