Är det idylliskt? Nja, sådär måttligt

Phu! Så fick jag en stund över.
Farmor är här och tog med kidsen ut på gräsmattan i full mundering.
Galonställ och stövlar. Men det gäller att passa på, det ska tydligen
snöa/regna senare i eftermiddag. Men ännu lyser solen och fåglarna
kvittrar som besatta och jorden luktar sådär bajsigt som nytinad jord ska göra.

Själv bakar jag bullar. ett projekt som varit på tapeten i en månad men fått stå tillbaka för bebisrelaterade saker och min värkande kropp. Men idag är en bra dag och jag längtar efter
doften av helt vanliga, klassiska kanelbullar. När jag inte bakat på ett tag  blir det alltid lite
"back to basics" med klassiska smaker och handknådade degar. Låter det idylliskt?

Är det idylliskt? Nja, sådär måttligt.
Själv har jag en mystunika med fläckar, hål och en svag odör av bebisbajs, på mig.
Håret behöver tvättas och huset städas men
"Me and dead owles don´t give a ho".
Jag njuter av tystnaden från den jäsande degen och tanken på fredag!

Otto-bebis


Ville-bebis





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?