Tv-tittande

Vilgot mår mycket bättre och båda gossarna är mindre förkylda.
Underbart!! Själv är jag faktiskt riktigt förkyld men vi anpassar tempo och
aktiviteter efter läget och har legat i soffan några timmar under förmiddagen.
Mina killar verkar fortfarande extra trötta och sov någon extra timme idag.
Annars är vi inte bortskämda med långa sovstunder och blir lite fundersamma
när det inträffar. Men jag antar att det bara är att tacka och ta emot.

Just nu är de på promenad med sin pappa till affären och sedan ska vi ha myskväll.
Bara mamman och gossarna då pappan ska på någon fotbollskväll. Ingen av oss är intresserad
av fotboll och vi har inte sett en minut av mästerskapet hitintills men det är dags att maken fick
lite social tid med vänner då jag ska bort med tjejkompisar på Lördag. Min trettioårspresent från
barndomsvännerna. Har ingen aning vad som väntar men jag tänker släppa allt och bara njuta.

Vårt ointresse för diverse mästerskap och evenemang slår över alla kategorien. Under hela Melodifestivalen såg jag bara en låt (Ranelids, piiiningt) och själva finalen i Ukraina missade vi helt. Visste inte ens att den gick av stapeln. Vi insåg den svenska vinsten i kön på Coop:

Maken: Se på faan, jag tror vi vann schlagerfinalen igår (Tittar på löpsedlarna)
Kvinna i kön: Jaa! DET gjorde vi och vi satt uppe och såg ALLTihop!! (Snörpte på munnen)
Maken: Hehehe, jaa hellre du än jag!

Maken påstår att han hellre skulle gräva om potatislandet eller skrubba badrummet än se på eländet.
Jag är mer ointresserad. Jag skulle ha tittat om jag råkade blippa förbi men skulle aldrig orka passa tiden.
Överlag ser vi nästan aldrig på Tv. Ibland kollar vi in SVTplay eller motsvarande för andra kanaler men vi skulle aldrig anpassa oss efter Tv-tablån. Istället kollar vi film eller Tv-serier som vi har i hyllan eller så läser jag medan maken spelar Tv-spel.  Pojkarna har sina Teletubbies dvd:er. Ibland undrar jag varför vi betalar Tv-avgift men inser att vi annars skulle bli utan Kalle och Karl-Bertil på julafton och det FÅR inte hända!

Hur ser ni på TV?  





Anette

Jag har varit tv-junkie men flyttade ihop med maken som bara såg film och serier genom projektorn. Numer sätter jag på den vissa morgnar och alla kvällar, dock bara kortare stunder. Serier följer jag men via datorn. Så mycket smidigare.

Elliott är ganska obrydd om tv och film än så länge, men äääälskar att se filmer på sig själv. Han är riktigt fascinerad och skrattar ofta över de tokigheter vi fångat på bild :)



URL: http://anette.mysigt.nu


The Mummy

Men hallåååå! Visst är det dags för lite bilder eller?



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?