Jag och rollatormaffian har något gemensamt

Söndags eftermiddag utan ångest. Utan söndagsångest. Lyxigt.
Måndagar är makens hemmadag på veckan och då brukar vi inte
göra många knop. Kanske något lagom avgränsat projekt medan bebbsen sover
eller en tripp till affären för att bunkra inför veckan. Jag är nämligtvis
insnöad. Av flera orsaker. Dels snålar vi på skottningen så att det är
ett elände att ta sig ner till stora vägen från vårt hus. Helt vansinnigt!
När man väl är nere på vägen och tänker att vagnen ska rulla lätt så
inser man att det finns fler som är snåla/fattiga: Skellefteå Kommun!
Budet är att de tänker ploga vår väg imorgon men vem vet. Det tar
typ en halvtimme att gå till affären men det blir lätt det dubbla i detta före.
Vi ska tydligen vara en av de rikaste kommunerna i sverige men det
är klart det kan ju vara svårt att budgetera, utan erfarenhet alltså...
Men vänta nu. Var det inte djäkligt snöigt förra året? Och året före det...

Vi som drabbas är väl inte allt för många och högljudda. Det är typ jag (och
andra körkortfria mammor) samt rollatormaffian :)
Hade jag en tuta på vagnen skulle den låta: Gnääääll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäääääll osv


gella

Fick tips om din blogg av en släkting till dig eftersom vi har tvillingar gemensamt. Klart man blir nyfiken! Våra småkillar är 4 månader och vi har väl börjat få lite rutin på en del, men med barn tidigare vet jag ju att man bara hinner komma in i rutiner innan något händer som gör att man får ändra rutiner... ;) Hur gamla är dina killar?



URL: http://gellabella.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?