"Men, man behöver väl inte vara sunkig för att man är småbarnsmorsa?!"

Med inspiration av Ninas utbrott på tidningen "Vi Föräldrar", och deras ensidiga lull-lull rapportering om hur det är att få barn, tänker jag nu skriva av mig om hur det är de dagar jag INTE blir påklädd av fåglar (a´la Disney) och inte dansandes och sjungandes bereder hemgjord kalops till mina välartade barn.

99% av dagarna går jag runt i gamla mamma-mysbyxor, raggsockor och en nedspydd tröja.

"
Men, man behöver väl inte vara sunkig för att man är småbarnsmorsa?!"

JOHOO! JAG behöver det iallafall!
Tankarna är liksom för upptagna med bajs, spya och matning för att sväva iväg och fundera på hur jag kan behaga min omgivning. Ibland klär jag mig snyggt bara för att kolla om jag kan bli snyggare och konstaterar att det, som väntat, inte går :)

Jag är hemma 99% av tiden. babysång, babysim, babyrytmik och öppen förskola BEE DAMNED!

Jag ids inte, orkar inte, hinner inte och VILL inte. Jag är en asocial varelse när det kommer till mammagrupper och bebbaktiviteter. Jag har fullt upp med att hålla ungarna relativt rena ( =bajsfria ) och hela ( =levande).

Jag har ständigt ont någonstans, typ 99% av tiden. ONT!

Kanske beror det på en graviditet som var allt annat än lull-lullig eller kanske är jag hypokondriker. Jag bryr mig inte. jag tar ett par alvedon och sköljer ned med en kopp dygnsgammalt kaffe. Musklerna är så ickeexisterande och värken så jobbig att jag knappt får upp de KÖPTA barnmatsburkarna.

Mammorbajsar lika mycket som annat folk men jag får fogligt vänta tills maken kommer hem.

jag KAN hinna när de sover men vill inte chansa för jag hatar att bajsa till bebisskrik.

Min energi räcker långt. Närmare bestämt till klockan 16.00.
Men maken kommer hem kl: 16.35. Ringer han och säger att han blir 15 minuter sen så börjar jag grina.
De 35 minuterna känns som ett långt maraton innan den utchasade maken kommer in genom dörren.

MEN jag är LYCKLIG!
...99% av tiden och älskar mitt liv!

Det betyder emellertid INTE att jag inte provoceras av tidningar som har köptips på barnkläder som börjar på 399kr, berättar hur jag kan få tillbaka min kropp direkt efter födseln eller har bilder på pinnsmala mammor som damsuger i klänning och högklackat! Jag skulle omg köpa en prenumeration om de visade bara en glimt av den verklighet som gäller för så många av oss.
Istället fyller de mig med konsumtionsbegär, komplex och otillräcklighet.

NEJ TACK!
(Ändå lockar de mig till läsning med sina färgglada bilder och smilande bebbar. Faan oxå!)


jenny p

Jag börjar bli lite kär i dig oxå! :)



URL: http://brunheten.blogg.se/


Mormorsmor

GRATTIS på JULIADAGEN HURRAHURRAHURRA.



URL:


J - tvillingmamma

Oj oj vad jag känner igen mig! Trevlig blogg förresten!



URL: http://livetmedpiffochpuff.blogspot.com/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?