Två viktiga saker som jag önskar mina barn

* Kreativitet-
Lek, spontanitet, musik och skapande utan värderingar.
De behöver inte skapa vackra saker, bara lusten till skapande finns.
Gör det hiskeliga flörtkuletomtar till granen ska jag bita ihop (, undertrycka min inre
estet) och glatt hänga upp dem i granen. Vill de rita fågelskitar, hamsterballar eller
stolar med tre ben ska jag bita mig i tungan och intresserat fråga vart inspirationen kommer
ifrån. Vill de spela säckpipa med en kastrull på huvudet ska jag köpa osynliga öronproppar
och se till att husgeråden är väldiskade. Det är ett löfte, mina gossar och ni får hålla det mot mor!

* Att de ska ha ett eget språk-
Kunna sätta ord på sina känslor och ha självkänsla nog att ställa mig mot väggen.
Den manliga könsrollen för med sig så mycket svårt men värst av allt är nog avsaknaden av
ord. Att många småkillar inte tränas i språket och därför inte kan uttrycka den smärta de bär
innom sig. Gode Gudrun; ge mig tålamod att lyssna på mina barn och uppmuntra deras försök
även när de är obekväma för mig. Tänk så mycket skada man omedvetet kan göra när man
inte lyssnar eller lyssnar fel. När man frågar sig: "Hur åtgärdar jag problemet?" Istället för att
forska i orsaken. Det skrämmer mig oerhört.


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Kloka människa! VIlken tur för världen att du fick pojkar tänker jag. KRAM



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?