Tredje natten

Ottos favorit sysselsättning är att vända sig från rygg till mage.
Det är typ det som han sysslar med på dagarna. Tyvärr även på nätterna...
Men han vill inte sova på mage, har aldrig gjort. Så han vänder sig på mage i sömnen,
vaknar och upptäcker den prekära situationen och blir arg på den första han ser
vilket vanligen är jag, hans ömma moder. I den nattliga förvirringen verkar han tycka/tro
att jag vänt honom på mage. Han vrålar argt och uppfordrande och sprattlar med armarna.
För tredje natten i rad är han rasande på mig, ofta. Och när jag vänder honom stretar han
emot som om det var huggkubben jag drog honom mot. Varpå han upphäver några ilskna
tjut och somnar om. Bara för att upprepa samma visa en stund senare.

Arga unge!

Han är arg på dagtid oxå. För att han inte vill sitta, ligga, inte ha tutte men inte vara utan.
För att han bara kan krypa bakåt när han vill framåt, för att han inte får tussa på min dator
och för att han måste ha kläder på sig. För att jag bär Vilgot, för att Vilgot petar på honom
och när han är hungrig. När han måste ha haklapp, bli torkad om munnen eller ligga still medan jag
byter bajsblöjor.

Men annars är han som ett litet solsken. Apar sig och försöker charma.
Gullunge!


Alex

Skruttunge. Det där med att vara arg över magsovande men inte riktigt komma sig för att vända på steken verkar hänga med en bit upp i åldrarna för somliga (och nej, jag avser nu inte mig själv eller David utan snarare ungen i rummet brevid...). Ses imorrn, pussrumpor!



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

HAHAHA



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?