Sikta på vecka 25 om du bär tvillingar

Ett tips som jag önskar att jag tagit mer fasta på är att man liksom blir mer gravid, fortare
med tvillingar. Det finns givetvis de som är helt oberörda men den samlade erfarenheten från vård,
och de personer som fått twins, är att man ska räkna med att kropp och ork, i vecka 25, är ungefär
som för en fullgången singelgraviditet.

Jag läste det tipset med en nypa salt. Men faktum är att i mitt fall var det mer än sant.
Jag önskar att jag handlat på mig förnödenheter, fixat, sytt och boat före vecka 25. För efter
vecka 25 så orkade jag inte. Jag låg visserligen på sjukhus från vecka 28, men ändå.
Vi fick inhandla flaskor och babyfiltar, i panik, på väg hem från sjukhuset. Vi hade varit så
trötta och var så omtumlade, att vi helt missat några av de viktigaste grejerna.

Kontentan är alltså att en tripp till Ikea inte bör planeras så sent i graviditeten :)





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?