Pip Skriksson

Morgonen började med en liten fest, skrikfest närmare bestämt.
Nu sussar de i köket och jag pimplar kaffe, lägger in en snus och funderar
på dagens upplägg. Jag skulle vilja hinna baka lite eftersom maken har
fika på jobbet på fredag och jag har ett rykte att leva upp till :)
Men Vilgots favoritsysselsättning, just nu, är att öppna ugnen och sticka in
sina små knubbfingrar. Det finns inget lås på vår ugn och någon inhägnad har vi
inte hunnit fixa. Jag får barrikadera med stolar så han inte kommer åt.

I fredags bakade jag kokostoppar och släppte honom med blicken i någon sekund.
Naturligtvis var han där och brände sig. Jag trodde att det gått bra efter att ha spolat
lillnäven i kallt vatten men såg igår att han hade en trasig liten blåsa på fingret.
Inte konstigt att han varit grinig i helgen. Nu håller jag koll på hans lilla hand för
att undvika att han får en infektion. Lilla gullbebben min. Kära barn har ,många namn.

De får heta: Mysrumpor, myskorvar, gullbebbe, fisrumpor, mammas fina bebis,
mammas gullebarn, hjärtat, korvas, sprattelgubbar, piplarsson, Ottsson, Villson,
Otto-Potto, Ville-snille, gullrumpor, gullgossar, Pip Skriksson... för att bara nämna några.

När jag använder min stränga röst heter de: Otto Julian Daniel Bäckman och
Vilgot Julius Samuel Bäckman





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?