Otto är sitt gulligaste

Otto. En av två enäggingar men helt egen. Argsint, glad, sprattlig och modig.
De har samma DNA men är olika på så många sätt. Ibland undrar någon hur jag
kan VETA att de är enäggingar? Hur kan jag vara säker? Är de verkligen såå lika?
Jaa, lika eller inte så är de sprungna ur samma embryo. Vårt lilla guldägg som planterades
in i mig helt onaturligt med förhoppningen om EN bebis. Efter fyra tidigare försök är
En bebis allt man vågar hoppas på och vid det laget hade hoppet lämnat mig.

På kliniken där Otto och vilgot blev till hade de en skärm i rummet där jag kunde se, live, hur
de stoppade in ETT embryo. (Och neej, vi hade inte tjuvlegat i samma veva. Efter att de plockat ut äggen är man INTE i form för sådana övningar. Den proceduren är enligt mig ganska brutal.)
Men av ett embryo blev det två, med allt vad det innebär och nu kan jag inte ens tänka mig hur det skulle vara med en bebis. Blir inte en förälder utan bebis att gosa med? :) Vid ett tillfälle under den fruktansvärda graviditeten bad jag dem kolla så de inte missat en bebis eller två. Det kändes mer som fyra än två, bitvis. Men det var "bara" två och det var väl en herrans tur. Man har ju liksom bara två bröst och två armar.



Mormorsmor

Helt underbar bild.Alexandra är här och vill se pojkarna,kan vi komma förbi i afton hon ska åka hem 19,30 dvs flyg.



URL:


Mormorsmor

Helt underbar bild.Alexandra är här och vill se pojkarna,kan vi komma förbi i afton hon ska åka hem 19,30 dvs flyg.



URL:


Julia

Självklart! Välkomna!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?