Hurra för naturligheten

(Nu är jag där igen; menshat! Som till skillnad från manshat snarare riktar sig mot en själv.)

"Men det är ju bara blod, helt naturligt och inte äckligt..."

Joo, eller hur!?
Hurra för naturligheten... NOT!
Man skulle kunna knyta ett snöre i varje extremitet och använda mig som luftballong!
Kramperna som ansätter mage och ryggslut skulle kunna förse en mindre by med elektricitet!
Om ilskan jag känner mot min egen "naturlighet" gick att omvandla till ett vapen så vore vi illa ute!

Enda ljusningen är att tack vare min nya menskopp så kan inte företag som Always & Libresse kapitalisera på min smärta.

En gång skrev jag ett färgstarkt sms där jag liknade min mens vid niagarafallet,
samt andra, fakta om det förhatliga. Jag skulle förklara för en vän varför jag inte kunde följa med och simma. När jag (rosenrasande) hade knappat färdigt tryckte jag på sänd-knappen...
Och skickade sms:et till en manlig kollega på huvudkontoret...

När jag insett min fadäs, efter ett muntert svar från honom, funderade jag på att lägga mig ner och försöka självdö. Insåg i tid att det skulle vara både onödigt och tidskrävande. Repade mod och fortsatte med livet. Idag kan jag t.o.m. bjuda på det som en rolig anekdot, mitt i eländet.


Maria

Hej från en regelbunden läsare som råkade på din blogg när jag fick för mig att det måste finnas nånting som heter vinbärscurd, och glatt gav mig ut på Google...



Jag måste nu fråga om det där med menskopp. Alltså. Hur får du det att funka? Jag köpte en för några år sen, och lite oplanerat fick den göra sin jungfrutur under en campingresa. (Kanske inte så smart, eftersom det var min jungfrutur som campare... ) Låt mig bara säga att det blev rätt kladdigt, och tvättmöjligheterna var inte de bästa. Sen dess har den inte kommit fram nåt mer, men jag skulle gärna pröva igen så här tre år senare. Jag skulle dock vilja minimera kladdet, och undrar hur du gör.

Förresten så tror jag inte på det där med TMI, men det är ju lätt att säga om man är anonym... vilket betyder att jag förstår om du inte vill svara offentligt.



Tack för en jättebra blogg, och grattis till trollungarna!



/Maria



PS. Hur gick det att frysa curden? Om det funkar ska jag koka hekatomber i sommar.



URL:


Julia

Hej Maria!

Kul att höra från dig! Jag tror eg. inte heller på TMI men jag börjar svara här så får vi se om det blir ett inlägg så småningom. Jag tror fler skulle våga prova om de fick tydliga instruktioner men kom ihåg att detta är mina erfarenheter för jag är ju själv typ nybörjare :)

Anyhue: Jag förstår att man lätt blir skrämd av kladdandet i början. Jag är själv rätt ovan att "gräva runt" i min egen snippa men det handlar om att VÅga Gräva lite i början. Jag står i duschen på huk men jag börjar bli van nu och skulle nog kunna skippa det. Min läckte en gång i början och när jag tog ut den så visade det sig att jag inte kollat att den vecklat ut sig som den ska. Man måste alltså stoppa in den och sedan snurra den något varv (och klämma lite på den) för att vara säker. Nu känner jag när den sitter. Om man inte får den att veckla ut sig kan man dra lite i knoppen, snurra något varv och framförallt trycka på lite med de muskler man ju har i snippan. typ krysta lite, då glider den lättare på plats. Är jag hemma har jag på lite barnolja för att göra det enklare. Vid uttag kan det kladda lite, på samma sätt som när man tar ut en tampong. Att det liksom följer med en sträng av levrat blod men håller man den rakt och trycker på med musklerna så ska det inte bli mer än så (om den inte är överfull, been there, done that). Men bestämmer man sig för att prova några gånger efter varandra så lär man sig snabbt.



Men tokmodigt av dig att testa, första gången, ute i det vilda!!



Jag kompletterade den första mensen, sedan jag köpt den, med bindor och det var bra för man hinner inte alltid "grejja/öva". Nu kör jag bara på den.



Lycka till och tack för att du läser!! / julia



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Maria

Hej igen och tack för svar!



Jag ska ge den en chans igen! Med risk för att låta cheesy: du (och din blogg) inspirerar mig! Messmörsknäcken var supergod, och nästa recept att pröva är äppelkakan. Men jag skulle gärna vilja veta hur det gick med den frysta curden...



/Maria



URL:


jenny p

Hahahaha gud vilken humor! Och skönt att han tog det muntert så att säga! :) Jag har oxå ett helvete med både mens, mensvärk och pms... Har länge funderat på det där med menskopp också men vågar inte riktigt..istället låter jag tampongerna sakta döda mina slemhinnor...



URL: http://brunheten.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?