Besvikelsen

... är oerhörd när man smyger ner för en nattmacka eller något annat, gott, som 
kan skingra envisa nattafunderingar och inte hittar någon enda smula att unna
sig medan barn och make sover. Vi har inget gott i kylen denna onsdagnatt!
Ack och ve! Det fick bli en snus, uppkrupen i soffan med datorn. Värre kan man
ju ha det förstås. Ibland när alla andra i familjen sover tar min hjärna chansen
att vara kreativ in absurdum. Men jag är för trött för något projekt. Istället mal
idéerna runt i skallen och gör mig grinig. Men det är klart, när annars ska hjärnan
processa? All annan tid är ju upptagen.
 
Just nu jobbar jag med årets fotoböcker. Förra året började jag göra fotoböcker,
"Årskrönikor", över gossarnas gångna år. När jag skulle sluta ögonen ikväll såg jag
bara bilder. Bilder på badande, dansande, djurklappande och sovande barn.
Samtidigt rullar en låt från barnkanalen runt i hjärnan och förpestar min natt.
Vi råkade blippa förbi barnkanalen i morse och under de två minuterna som vi stannade
upp hann låtdjäveln "Dinosar i tåg" sätta sig i min hjärna permanent. Vet ej vad det
handlar om men det får mig att vilja tvångslyssna bra musik eller, eventuellt, klubba
mig själv i skallen med stekpannan.
 
Eftersom jag antar att ni som läser detta gör det imorgon så avslutar jag detta inlägg och förgyller er morgon med några av de bilder som flaxar runt i mitt huvud.
 

Bild från Maj i år
 
Från Januari i år
 
Från Italien-resan i Septemer
 


moster

TACK för att det är någon fler. Jag HATAR låten! Länge visste jag inte vad det var för program men eftersom Fredrik äter frukost framför TV:n (ja, jag är en slapphänt mor) och jag sitter i köket med tidning och kaffe så har jag hört låten många, många gånger och den sätter sig på hjärnan! I går satt jag själv framför TV:n för att passa julkalendern och då såg jag signaturen men jag trodde den hette "Dinosaurietåg" men det spelarju ingen större roll. Jag hade den i huvudet HELA DAGEN oavsett vad jag gjorde!!! Till saken hör att Fredrik aldrig skulle titta på Barnkanalen om jag hade haft fler kanaler att välja på, så egentligen får jag nog skylla mig själv...Crap.



URL:


NIna Ruthström - bloggar från spinnsidan

Bra jobbat med fotoböckerna. Det kräver sin kvinna. Smart att göra dem såhär års då det oftast är en del rabatter och erbjudanden hos fotoföretagen.
Bilderna är ljuvliga på er två små.
Och det där med att inte ha något hemma - tvi vale. För att alltid vara på säkra sidan har jag en liten gömma som inte far i huset vet om.



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?