Barnkläder - en hobby

Jag älskar att klä mina barn. Jag älskar att surfa efter barnkläder, frossa i färg
och form. Matcha eller missmatcha mina killar och klä dem glatt, mjukt och
lekfullt. Så fort jag går in i en klädaffär så styr jag kosan mot barnavdelningen.
När det är dags för nya inköp ägnar jag timmar åt att hitta de billigaste, bästa
och gladaste alternativen. Helst begagnat. För mig är det en triumf att äntligen
hitta den där underbara overallen, som kostar skjortan ny, för någon hundralapp
på tradera. Att väga praktiska detaljer mot utseende och pris. Det är en hobby,
ett intresse som också gynnar plånbok och barnen.
 
99,9% av tiden klär jag barnen HELT olika. Så olika jag bara kan. Det är viktigt
för dem, tillika för mig, att de utvecklar ett eget jag och skiljer ut sig från varandra.
Än så länge bestämmer jag helt och hållet vad de ska ha på sig. Framöver kommer
ansvaret att sakta flyttas över på dem. Snart kan de välja själva men jag kommer
att handla de viktiga plaggen, som ytterplagg, och det mesta annat. Så får de välja
ur en varierad garderob. Givetvis kommer jag eftersom att anpassa deras garderober
efter deras favoriter och önskemål. Jag vill ju att de ska TYCKA saker och bli egna
personer. Men det kommer ALLTID att finnas färgglada alternativ även om de går in
i en grå,marin,svart fas.
 
De kommer alltid att ha tillgång till rosa, lila och glitter. Det är en sida jag inte kommer att tvinga på dem när de får egna åsikter men som alltid kommer att finnas för dem om de vill. Och jag kommer att jobba med mig själv för att inte värdera vad de väljer åt det ena eller andra hållet. Min önskan är att ingen annan heller ska göra det utan att de ska känna sig helt fria med tillgång till många sidor av sig själva bland annat genom klädsel. Kläder är inte det viktigaste verktyget i formandet av mina barn men det är ett verktyg som faller sig lätt för mig att använda.
 
Tunika/tröja och leggings är den outfit som ni oftast ser mina barn i. En klädstil som passar för lek och bus, som uppmuntrar klättring, kryp och spring och som lätt kompletteras med ytterkläder, eller en extra tröja. JAG älskar tunika och leggings även på mig själv. Framöver kommer jag att fokusera på mitt intresse, här i bloggen och komma med tips, bilder och färgglada matchningar.
 


Sofie

Gu vad skoj att du är lite mer aktiv på bloggen igen (förstår dock varför du har varit lite oaktiv i sommar) Jag följer dig varje dag och ser fram emot att få se pojkarnas alla outfits och läsa om alla andra äventyr förstås. Jag saknar er alla enormt och det går inte en dag utan att jag tänker på er!
"Mjuka" pojkarna lite från mig och hälsa din man!
Måååånga Kramar till Dig, vännen!



URL: http://sofiesilwer.blogg.se


Moster

Håller med Sofie, äntligen lite rapporter från Mymamman! Längtar efter er!



URL:


mormorsmor

Spara lite kramar till mej i morron lördag. Mmm



URL:


Hanna Ö

Älskar att fynda på Tradera! Försöker tänka som du, att min son ska ha tillgång till alla färger och former på sina kläder, är så skönt att läsa om att det är fler i den här staden som gör det. Ibland känner man sig väldigt ensam om det. Känner flera som hellre skulle låta sina pojkar gå nakna typ än att ha rosa, och som inte tycker grönt och blått är färger man kan ha på en flicka. Nä då är det bara lila,rosa, rött och vitt som duger. Så i kompisgängen (som dock nästan består av små tjejer) så står min Milo ut rätt mkt, eller kanske smälter in när han har sina rosa och leopardmönstrade kläder:)

Svar: Å vad roligt med denna kommentar! Ibland kan man känna sig rätt ensam, med vår inställning till barnkläder, i vår stad! Ska hålla utkik efter gullig kille i leopardmönstrat i höst :) Då vet jag vem du är :) Tack för att du läser och tar dig tid att kommentera!
aliaslillamy



URL:


Hanna Ö

Just ja, glömde att säga att jag ser också framemot dina tips och bilder!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?