Rimliga önskningar

Jag fyller snart trettio år. Trettio välanvända och erfarenhets sprängda år.
Det känns skönt. Jag blir säkrare, tryggare och gladare för varje år.

Jag funderar på vad jag önskar mig. Det varierar från dag till dag och just nu har jag ingen aning.

Ena dagen vill jag ha presentkort på någon plantskola för att fixa trädgården.
En annan dag vill jag önska mig en liten mys-resa för mig och familjen.
Vissa dagar tänker jag att jag ska önska något vettigt såsom ett staket för att skydda barnen från trafik eller en inglasning till altanen...
Nu på morgonen har de Japanska dvärg silkeshöns på Nyhetsmorgon och då känner jag direkt att ett hönshus och några gulliga hönor vore väl livet på en pinne! :)

Jag går inte runt i illusionen att jag ska få något sådant. Folk och min familj ska inte skinna sig för att jag fyller vuxen. Men jag inbillar mig att till sin trettioårsdag så får man önska och drömma. Kanske till och med unna sig själv något extra...
Rimliga men överdådiga önskningar som kan bli verklighet inom de närmsta åren.

Vilka överdådiga, lyxiga men ändå rimliga önskningar har ni?!
Inspirera mig!



moster

ÖNSKA DIG INGA HÖNS! Har du glömt "den stora hönsjakten" hos syrran? Höns är kanske roliga att titta på för barnen och nyttiga för att de lägger ägg men de är svåra att dreesera.



URL:


Bella

Ja men typ... önska dig höns eller vaktlat. fasen så roligt att bara ha några och kunna få egna ägg.



URL: http://brummelisa.bloggplatsen.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?