Jag kallar mig frisk - det är enklast så...

Familjen i det gula huset är så djävla sjuka. Pappan är och hämtar ut antibiotika till sin egen öroninflammation och han hostar och nyser hela tiden samt att han har feber så fort han slutar äta alvedon. Pojkarna har feber och hosta och snorar bara värre. Det rinner från deras ögon och de vaknar och gråter hela tiden. Om pappan nyser, hostar eller harklar sig så börjar de skrika och gråta och om de själva pruttar börjar också gråten och skriken. I natt har jag sovit en dryg timme totalt. Otto har varit ledsen och gråtit men vägrat äta, hela natten. Vi ska höra av oss till BVC igen om de fortfarande är dåliga på måndag. Men vi åkte dit och tvingade dem att kolla deras öron så att de inte har ont i onödan. Det såg bra ut. Själv har jag lite förkylningskänningar men har svårt att separera dem från känningarna av sömnbristen efter några vaknätter. Så vi säger att jag fortfarande är frisk. Det är enklast så. Det är så himla synd om oss!! Hu Jeda Mig!!


Alex

Jag tycker BLÄ om allt det här. Blä för snorande makar, blä för kinkiga bebisar, blä för sömnlösa nätter. Jag är med dig i tanken (men undviker helt egoistiskt ditt hus för jag vill hemskt ogärna dra hem en ny omgång förkylning till min man och bebis... ).



URL:


Sofie

Visst hör Ni av er om ni behöver hjälp med något? Om Ni behöver nått från apoteket, om ni behöver nått från affärn eller nått annat.... det är bara att ni ringer! Krya på er! Kramis



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?