Ett misslyckande vore sexistiska, våldsbenägna söner med ett känslomässigt handikapp

"Jamen, om dina pojkar vill spela fotboll, meka med bilar och skjuta på djur
får du väl ändå se genusmedveten uppfostran som misslyckad??"

Neej, tvärtom!
Om mina pojkar spelar fotboll eller jagar för att de vill
det. För att det är ett intresse som ger dem något så är
ingen gladare än jag. Då har de ju fått alla möjligheter
och sedan gjort ett val som passar dem och deras förmågor.

De har inte råkat halka in på något, typiskt "pojkigt" för att
det är det som förväntas av dem. Vill de ha svarta kläder för
att de tycker det är snyggt så är det fine by me. Men jag vill
INTE att de går klädda i svart och i hemlighet suktar efter en rosa
tröja eller ännu värre, aldrig tänkt tanken att ta en rosa
eftersom de är pojkar.

Ett misslyckande vore sexistiska, våldsbenägna söner med ett känslomässigt handikapp. Då får jag se mig besegrad av samhället, könsrollerna och skitnormerna!

Så!


Anonym

Sjukt bra sagt, kan va den bästa på länge... "Ett misslyckande vore sexistiska, våldsbenägna söner med ett känslomässigt handikapp." Gillar din blogg skarpt sitter här och läser den i smyg =) / Hemlig beundrare



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?