Om att INTE vara ett offer, till varje pris

Många tycker att vi som ivrar för genus osv GÖR kvinnor,
flickor till offer. Många anmäler inte övergrepp med argumentet
att de inte vill "vara ett offer". Man vill vara stark, fri och kapten
över sin egen båt. Och det ligger mycket i det. Vi kvinnor är SÅ mycket
mer än offer. Men man behöver inte ha offer som identitet för att erkänna
att man är eller kanske varit ett offer.


Jag har blivit sexuellt trakasserad, haft en otäck stalker och blivit förminskad
för att jag är tjej. Om jag inte erkänner att någon gjort mig till ett offer så
finns det inte heller en förövare.

Jag skriver det igen:

OM DET INTE FINNS NÅGRA OFFER SÅ EXISTERAR DET INTE NÅGRA FÖRÖVARE HELLER!
Och vem tjänar på det? Inte fan är det jag som "absolut inte är ett offer" utan den som
tjänar på det är naturligtvis den icke existerande förövaren.

VI BEHÖVER INTE VARA OFFER MEN VI BEHÖVER SE ATT VI BLIVIT GJORDA TILL OFFER!
Den insikten utesluter inte att man är stark, modig, kompetent och fri.


Detta gäller naturligtvis både kvinnliga och manliga offer. Det finns inget självändamål i att till varje pris INTE vara ett offer. Din identitet behöver inte bli den av ett offer. Men så många förövare kommer undan för att det är skämmigt att vara ett offer. För att det inte passar in i min självbild.


Om det inte finns några offer så existerar det inte några förövare heller.

Jag ska suga på den ett tag.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?