Bebbsång - ett antiklimax

Det där med bebbsång gick ju riktigt åt hellvittis. Jag packade
bebbväskan, packade bebbar i bebboveraller, packade bebbarna
i vagnen, piffade till mig själv så gott det gick på 2,5 minut och
pinnade iväg till den berömda bebbsången... På Alhems kyrka...
Efter 30 minuters svettig promenad genom fuktig dimma var jag där.
Där var det tyst som i graven. Inte en människa eller bebbe syntes till.
Bebbarna kinkade och tiden för bebbsången var inne sedan några minuter
när vi hittade en gubbe som talade om att sången var i BÖNHUSET, inte
i kyrkan. Skam på torra land men jag visste inte att ett bönhus existerade
än mindre att det huserade sjungande bebbar. Jag övervägde att sprinta
till bönhuset som låg en bit längre bort men sången hade börjat och jag
var arg, kall och stressad av de kinkiga bebbarna. Så vi gick hem igen.

Jag börjar ge upp det här med bebbsång. Det är ett sådant företag att packa bebbar och bege sig dit med fara för att de ska vara kinkiga eller få kolik. Händer det värsta så är man 30 minuters rask promenad hemifrån. Jag vet inte om mitt hjärta fixar det med två skrikiga bebbar. Kanske repar jag mod till nästa vecka men just nu känns det som att jag är ärrad för livet. Blä!


Mormorsmor



SÅNGEN ädla känslor föder,om man orkar leta reda på den,men barnen har ju en mamma som kan själv.



URL:


Sofie

Men du, ska vi inte planera in en onsdag då jag kan följa med på bebbsången då? Kan hjälpa att "packa" bebbarna innan, skjuta vagnen halva vägen... och iallafall försöka lugna ena bäbisen vid ett kolikanfall...



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?