Pepparkakor med kick

Igår tog jag upp lite pepparkaksdeg ur frysen, sedan förra året, och började
årets pepparkaksbak! Jag goffade i mig typ förtioelva, stående vid diskbänken,
med iskall mjölk till. Asgott!!



Årets kicker (man måste alltid ha en kicker vilket innebär typ "ess i rock ärmen" i detta fall)
är att jag knådade in en näve hackad (och skalad) mandel, gjorde dem lite tjockare och pudrade
över en doft av chillipulver! För att komma ihåg vilka som var med chilli valde jag månformen för jag tycker den ser ut lite som en knubbig chillifrukt. Då tar inte eventuella, besökande, barn dessa lite heta kakor. Barnen får hålla sig till hjärtan och grisar! Detta är något som ni måste prova för att förstå. Det blir liksom en extra dimension. Jättegoda!!



Otto och Vilgot hjälpte inte direkt till, snarare det omvända, men de bjöd på julinspiration!

Vilgot


Otto


Mormorsmor

OOOOOJ så fint, vilka fina bilder,gott,gott gottigottgott.



URL:


moster

Vilka fina bilder! Får jag välja kan jag lika gärna mumsa på bebbarna, gud vad söta de är!



URL:


Alex

Men vem i hela friden har bestämt att jag inte ska äta socker på nästan en hel månad till. Det lät ju apgott ju. Och vad bebb 1 och 2 anbelangar så finns det inga underbarare bebispojkar i världen!



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Låter mkt gott med chili och mandel.

Ett sånt härlig inlägg detta var. Jag älskar din blogg.



URL: http://ninaruthstrom.se


Sofie

hihi, vilka Go´pojkar!



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?