Kompetenta bebbs fyller sex månader

Livet rusar fram med stormsteg! Imorgon blir bebbsen sex månader!
SEX MÅNADER!! När hände det?? Jag överväger nu att börja orera a´la
småbarnsmorsa (ni vet: "Oooo snart ska de väl börja raka sig" eller
"Jaa, tiden den rusar bara iväg. Snart tar de väl studenten") men jag
besparar er. Ingen är väl förvånad?!

Eftersom jag inte är något fan av "Humble bragging" så tänkte jag härmed
lista allt som de kompetenta små bebbsen kan (och inte kan), såhär vid sex månader!

* De kan INTE bajsa utan hjälp. De kniper ihop sina
små stjärtar som om bajset var guld!

* De kan prata valspråk. Jag är inte flytande själv i
språket val men jag förstår på alla aaaoooou-ljud
att det är val de pratar.

* De kan rivas. I håret, i ögonen och makens glasögon
lever farligt varje dag liksom hornhinnor och annat oviktigt.

* De (Otto) kan prutta med munnen. Den senaste veckan har
han prövat sig fram tills han, idag, bemästrade "munpruttandets"
ädla konst lagom till att mamma bjöd på lasagne. Mitt kök
är en krigszon!

* Vilgot skulle kunna krypa om han bara kom på att flytta armarna
å inte bara trycka på med benen... Han, så när, plöjer upp golvet
med näsan...

* De kan äta gröt utan något som helst bordsskick. Bildbevis finnes!



Kan inte CSI-teamet komma hit och undersöka grötskvättningarna så jag får veta om de faktiskt ÅT någon frukost?



moster

Åhh vad fina de är! Jag vill vara nära och snusa bebbe!



URL:


Matilda

Vad söta dom är! Det är numera omöjligt att skilja dem åt på bild därför ska jag hädanefter kalla dem för: "Vadå sölat, mamma, se så ren jag är?" och "Tji fick du mamma, hihihihi" (det är så jag föreställer mig deras tankar).



Kraaaam



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?