Hur vågar man skaffa barn?

Hur vågar folk skaffa barn?? Hur vågar jag??
Vad är det med små människobarn som gör att vi väljer att
göra oss sårbara och ignorera skicket på vår värld?

För det är ju det man gör, man gör sig sårbar för enorm smärta.
Mina små bebbar kommer att uppleva ensamhet, smärta och ledsenhet
och det finns inget jag kan göra åt saken. INGET! Jag kan leka hönsmamma
eller vara en cool morsa men hur jag än slår knut på mig själv så kommer jag
inte att kunna skydda mina barn från sorger.

Ändå har jag kämpat i många år för att få vara precis så sårbar.

Som gravid så befinner jag mig i en existentiell berg-och dalbana. Min egen och andras dödlighet blir tydligare. Min egen roll, barndom och relationer sätter jag under luppen. Det verkar vara klassiskt att ansättas av existentiella funderingar när man har magen full med bebisar.


mormor

Hej ,jag förstår dina tankar.För oändligt många år sedan, kom det frågan upp i ett radioprogram.

Hur vågar man.Den person som svarade sa att det är därför som mänskligheten gått framåt, man har sett fram emot en ljus framtid och i de allra flesta, fått just det,och trots livets med och motgångar fått många underbara gåvor av livet, men du har rätt i att barnen ligger en varmt om hjärtat, och att man önskar att värna om dem hela livet

Jag tror att du får uppleva mycket fint och vips så fyller den älskade ungen 50 år.

Gamla mormor



URL:


sofia - mamma till maksim och gravid i vecka 22

Jag håller med dig fullständigt. Det är en svår gåta. Och jag upplevde att jag blev än mer sårbar och fick ökade funderingar kring livet, döden, katastrofer osv när maksim var nyfödd. Jag kunde sitta och amma och gråta samtidigt över faktumet att om jag försvann av någon anledning så skulle han aldrig bli ammad mer. Min egen betydelse blev helt plötsligt så enormt stor, FÖR stor för att hantera i vissa stunder.



Oron över sina barn och att det skulle kunna hända något förfärligt försvinner ju aldrig, men den blir lättare att hantera och lättare att koppla bort - så upplever jag det i alla fall.



Kramar!



URL:


Bella

Kloka od av en klok tjej. Kram på dig



URL: http://brummelisa.ploggplatsen.se


Julia

Tack för era fina och kloka kommentarer!!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?