Ljuvliga söner

Redan efter halva graviditeten visste vi att det
bodde två små gossar i min mage. Under de fem veckor
jag var sängliggande i Umeå kom vi att namnge de två
elvisparna som vispade runt i min mage. Så när de kom
ut visste vi vilka de var. När de lyfte ut elvisp nummer
ett ur magen och visade honom för mig så sa jag:

"Hej mammas lilla Otto!"

För Otto var ju den mindre, vänstra bebisen som skulle komma ut först. Han hade ju sparkat mot min navel som om det inte fanns någon morgondag. Jag visste vad han vägde, att han hade långt hår och att han gillade att suga på tummen.

Lilla Vilgot, den större brodern (med ett par hekto), låg på höger sida och uppförde sig som en elvisp dygnet runt. Han är en exakt kopia av Otto men lite fylligare i ansiktet. Han äter som en häst (en liten häst) och hugger efter bröstet som en gädda.

Där har ni de ljuvliga sönerna!!


Mormorsmor

Tack för fina bilder, jag gottar mej åt dom med jämna mellanrum.KRAM.



URL:


Anonym



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Vilka charmiga namn.



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?