Idylliskt så man nästan kräks


I veckan bakade jag dessa kolacupcakes som jag hittat på Bambis blogg!
Dom blev supergoda och det är kolasås i både kakan och frostingen. Jag hade
ingen färdig kolasås så jag kokade en burk kondenserad mjölk i ca 1 timme
och använde den goda kolasåsen. Blev mumma det oxå! (Se bara till att vattnet
täcker burken och fyll på om det blir för lite vatten, samt skala bort etiketten på
burken innan kokning. 1 timme för "rinnig" sås och 1,5 för fastare.)

Brevid cupcakesen ligger de dubbla chokladsnitten och i bakgrunden står en kanna av makens nykokade
hallonsaft! Idylliskt så man nästan kräks :)

175 g smör, rumstempererat
1 dl socker
3 ägg
2 ½ dl (300 g) färdigköpt kolasås
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk mjölk

Smörkolafrosting
3 dl florsocker
25 g smör, rumstempererat
1 1/4 dl (150 g) färdigköpt kolasås

1. Värm ugnen till 175 grader.
2. Rör smör och socker vitt och pösigt. Vispa sedan ner äggen, ett i taget.
3. Tillsätt kolasåsen och blanda väl.
4. Vänd ner mjöl, bakpulver och mjölk. Vispa ordentligt.
5. Grädda i ca 20-25 minuter i mitten av ugnen.
6. Vispa ihop alla ingredienser till frostingen till en slät blandning och bred på cupcaksen när dom har svalnat.


Matilda

Idylliskt, scmidylliskt (som man säger...), muffinsen var to die for.



Förresten: Om du skulle vilja göra ändringar i din presentation, säg till så ändrar jag åt dig. Jag uppdaterade ju som sagt var bara familjen. :)



Kram



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?