"Argsint kvinna sköt bröstmjölk i ögat på polis!"

Sitter och skummar favvo-bloggar när kvällen går mot natt.
Jag snubblar över ett inlägg om amning hos Lady Dahmer. En kvinna köpte en kopp
kaffe på ett cafè i Stockholm och ammar sin bebis när hon blir ombedd
att avlägsna sig om hon ska amma... Kvinnan vägrar varpå vakterna tillkallas...

I vilken uppfuckad värld kan man bli avhyst för att man matar sitt barn??! Svaret
är: I Sverige 2011. Bröst har blivit så sexualiserade så att människor tar anstöt när man använder dem i sitt rätta syfte. Att mata sitt barn. Jag skulle vilja se det café som sparkar ut kvinnor med djupa urringningar. Det händer inte för att när kvinnors bröst visas för att behaga så äcklas inte gemene man. En kvinna som visar brösten för att vara sexig väcker inte anstöt på samma sätt.

Vissa argumenterar att det faktiskt inte är en rättighet att amma offentligt men jag menar att det VISST är en rättighet att mata sin bebis. Fick jag inte amma offentligt skulle jag ju bli begränsad till hemmets fyra väggar eller så får mina barn svälta. HUR jag väljer att mata mina barn har inte kreti och pleti med att göra. Väcker det anstöt hos er så kan ni titta bort eller byta café men jag kan inte välja bort mina barn. Tycker man att amning är äckligt bör man allvarligt titta över VARFÖR man känner så för en så basal och naturlig handling.

Kvinnor som inte ammar skuldbeläggs men vi som gör det bör smussla lite finkänsligt.
Damned if you do, damned if you dont, liksom.
Jag undrar i mitt stilla sinne om detta ens skulle vara en "issue" om det var män som ammade...?

Om jag bodde i Stockholm skulle jag lyda LD`s uppmaning och "gerillaamma" och ville någon stoppa mig så fick de ringa polisen. Vilka smaskiga rubriker det skulle bli hörrni!

"Argsint kvinna sköt bröstmjölk i ögat på polis!"




Nina

Åh va bra skrivet



URL: http://Ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?