Bloggfest dag 2 "Min första kärlek"

Som ni ser så har jag inte gett upp! Jag följer bloggfestreglerna om än i efterhand!
Här kommer alltså gårdagens inlägg:

Det är svårt att skriva på temat "Min första Kärlek" utan att
riva i gamla känslor, väcka demoner eller ge tankekraft åt någon
som man absolut inte vill ge makt åt. Kanske hade det varit lättare
om "min första kärlek" hade varit kapabel att visa kärlek tillbaka?
Eller om han varit i min egen ålder... eller varför inte både och??

Nu föll det sig inte så utan det föll sig så att jag FÖLL för en äldre kille utan resurser att älska mig tillbaka, ta ansvar eller behandla mitt trettonåriga hjärta med någon försiktighet. Förhållandet varade för länge, på hans villkor och utan hänsyn. Det är ingen vacker historia och såhär i efterhand har jag svårt att se hur den någonsin kvalificerade sig som en "kärlekshistoria". När jag tänker på min första kärlek, besvarade kärlek, sunda kärlek och jämställda kärlek så finns det ingen annan än min ljuvliga make. Han är min första kärlek värd namnet!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?