Presenter är bara trevliga när man slipper bete sig som en galen get

Nu blir det ett sån´t där tråkigt: "Det är Fredag"-inlägg!
Men visst är det lite extra härligt med fredag när det lackar
mot jul?! Lite stressigt oxå förstås. Med tanke på alla peppar-
-kakor som ska ätas, all kola som ska tuggas, all glögg som ska drickas
och alla vänner som ska kramas. Man har liksom inte tid med de mer
triviala sakerna i livet som att städa, betala räkningar och skotta snö.

För det är så man ska se det tycker jag: hellre julkramar än julstädat
hellre snöänglar än välskottat
hellre pepparkakor i soffan än fiskpinnar på spisen
hellre julklappar i vackra paket än egengjord sill
hellre köpt smågodis än knäckkaos
och hellre djupa andetag än julhelgsmigrän.

Men planering hjälper oxå. Som när grannen ville komma över med en julgåva...
Då såg jag mig själv springa som en galen get på stan efter en julgåva att kontra med.
Men försköt tanken och inventerade min presentgömma där det ständigt finns något
trevligt att överräcka. Doftljuset (för någon tia) fick åka ned i en fin papperspåse och
jag kunde lugnt återgå till att tugga kola. Presenter är bara trevliga när man slipper
bete sig som en galen get och därför brukar lite småsaker hamna i gömman under året.

Men visst, man behöver inte ge gåvor. Det är ju trots allt bara att byta pengar...
Men om man som jag finner ett rent nöje i själva handlingen och inslagningen så
kan väl folk låta mig ha det. ingen motprestation krävs. Bara glada miner.
Ingen behöver bli en galen get för min skull.


Sofia Ekström

Jag tycker ofta att folk/man reagerar med förlåt istället för tack när det gäller julklappar o presenter, tyvärr. Jag tycker inte att man måste ge bara för att man fått.



Trevlig helg!



URL: http://ekstromsofia.blogg.se/


Millah - mamma till Amilia ♥

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ta hand om dig =) Kramar // Millah



URL: http://millahoman.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?