Välkomna till den exklusiva skara som, rättmätigt, tycker att jag har något att tillföra!

Yiiipie!! Vad många ni är som hittat hit! För en minibloggare som jag själv
är det en ära att någon vill läsa mina tankar. Välkomna till den exklusiva skara
som, rättmätigt, tycker att jag har något att tillföra! Jag är genuint glad för
varje unik liten träff jag får. DU tillför något till MITT liv!

Anledningen till den ökade trafiken hit, till min egen lilla klagomur, är bloggvännen
och feministsystern Nina
!
Hon är en sån´där önskegranne. En sådan man önskar att
man kunde kvista över till (ni vet sådär som vi norrlänningar gör) och mumsa i sig
allt hennes julgodis. I år slår hon rekord med massor av sötsliskiga recept!
Idag skulle samtalsämnet, vid hennes köksbord, vara boken: Ditt Kompetenta barn
av Jesper Juul. Han som, till skillnad från Anna Wahlgren, är familjeterapeut.
Nina skriver idag om hans bok, som jag bara läst utdrag ur, och får mig att omedelbart
klicka hem en kopia från adlibris. Såhär beskrivs boken:

"Det mesta av det som vi betraktar som uppfostran är både överflödigt och direkt skadligt."

I Ditt kompetenta barn gör den välkände danske familjeterapeuten Jesper Juul upp med många traditionella uppfattningar och värderingar inom barnuppfostran. Här presenterar han ett helt nytt sätt för barn och vuxna att umgås på, som varken bygger på gamla tiders auktoritära maktutövning eller demokratisk tyranni utan på jämlikhet och lyhördhet. "Lyssna på era barn", uppmanar Jesper Juul. "Lita på att deras reaktioner är kompetenta!"

Jesper Juul belyser klokt och ömsint sina teorier med en mängd exempel hämtade ur verkligheten. Han har under många år varit verksam i olika kulturer och är idag ledare för terapiinstitut i Odder, Köpenhamn och Zagreb.

En kille i min smak, helt enkelt :)
Go´Torsdags morgon på er!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hade du varit här hade du fått en PUSS. <3



Kul att fler hittar till din blogg. Allrahelst för dom.



URL: http://ninaruthstrom.se


Linette

Hej Julia!



Jag har faktiskt också hittat hit och tänkte att jag kanske borde säga hej när jag nu är in och smygläser din blogg!

:) Vilka underbart fina killar du har och vad roligt det är att få spinka in lite i ditt hem. Jag har ju hört

ryktesvägen att det ska vara himlarns fint!

Kan ju passa på att önska dig en riktigt god jul också!

Kramar!



URL:


Julia

Linette:

Himlarns kul att höra från dig! (Jag får ju höra från Malin men det är ju inte samma sak.)

Du är en sån´däringa männska som är särdeles vettig och därför är det synd att du bor långt borta. Men jag hör att du har det bra och det glädjer mig!

God Jul!!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Sofia Ekström

jag log så när nina länkade mig att jag blev nyfiken på de andra två bloggarna. o jag säger då det, vi hade utgjort en underbar kvartet!!



URL: http://ekstromsofia.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?