Tydlighet

Efter det här inlägget har jag bestämt att ni fått nog av mitt gnällande vad det anbelangar fysiska krämpor till följd av hormonsprutor :)
Idag är jag hemma från jobbet. Jag upptäckte (när jag i vansinne packade upp flyttlådor igår) att huvudvärken sätter igång när blodtrycket stiger. För gårdagen var det alltså för sent men denna dag motar jag Olle i grind. Jag sitter och tittat ut på den frostiga gården och lyssnar till min vän "Moccamaster" som gurglar fram gudarnas dryck. Jag kommer på min själv med att störa mig på min ömma mage. Sedan tänker jag att det nog inte är så konstigt. Läkarna brukar påminna mig om att äggstockarna går från att vara små, som mina tummnaglar, till att vara stora som grapefrukter...
Med den liknelsen, i bakhuvudet, är det bara att sluta störa sig och köpa läget :)
Sammantaget kan jag sluta mig till att min kropp, med all tydlighet, visar att jag borde ta det lugnt.
Jag vill ju helst inte stanna av å tänka, men kroppen sätter effektivt stopp för alla "vansinnes"-tendenser. När kroppen är såhär tydlig borde man lyssna.

This is me....LISTENING...



Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Dom dära trermosarna breve du.... DOM DU. Fina som smör dom du.

Stackrs dina öggstockar. Aj aj.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?