Om att kasta sig ut

Inatt har det snöat. Lite av snön ligger kvar på gräsmattan.
Snöblandat regn piskas mot rutorna och tallen kränger i stormen
så jag väntar mig nästan att den ska komma in genom rutan.
Idag fick jag sova ut. Ska jobba eftermiddag. Jag väckte vovven
vi halv nio och gjorde upp eld i vedspisen. Som den värmesökande
misil han är har han parkerat framför brasan, gnagandes på en pinne.

Jag fann, till min lycka, en påse blåbärsbagels i frysen. Värmde två i
ugnen och brygde kaffe. Nu sitte jag här och ser regnet förvandlas till
snö. Snö som vräker ner och ligger kvar... ett tag. Jag smuttar på
kaffet och tänker att nu har jag gjort vad jag kan för att denna dag
ska börja bra. Nu är det bara att kasta sig ut och hoppas att resten blir
lika bra.











Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

SNÖ?????

Sverige är bannemig ett långt land.

Vår lavendel blommar fortfarande.

Ha en strålande dag raing!



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?