Cherry on Top Award



Efter att jag somnat in vid (pinsamma) åttasnåret, så förärade Nina mig med denna ljuvliga, rosaskrimrande och alldelens delikata "Cherry on Top Award". Hjärtans glad blev jag och slickade i mig allt beröm nogrant. Vilken lycka att ha en sådan bloggvän va´!! Tack rara du! Anyhuuu...

Med awarden följer vissa förpliktelser som jag ämnar efterfölja:

*Man ska presentera tre favoritförfattare och rekomendera en bok av dem vardera.
Sådana förfrågningar är alltid lite trixiga. Hur ska man komma på sina favoriter, sådär, på stående fot?
Men jag har gjort mitt val och kommer... inte, att stå för det senare om någon retas eller fnissar åt mina val :)

1./ Marianne Fredriksson har skrivit massor med ljuva, spännande och tänkvärda böcker. Jag älskar allt hon skrivit men har fallit lite extra för "Den som vandrar om natten...". Man tänker alltid till lite extra när man läser hennes böcker. Hon vågar.

2./ Maria Ernestam har jag bara läst en bok av men blev glatt överraskad. "Caipirinha med döden" är aldrig förutsägbar, aldrig långtråkig och allt annat än konventionell. En kvinna öppnar sin dörr och står öga mot öga med döden. Han har gått fel i hennes hus och de hamnar i hennes kök med var sin perfekt blandad Caipirinha...

3./ Katarina Wennstam skriver om mäns våld mot kvinnor. I romanform men fullspäckade med fakta, tankar och upprörande sanningar. Hon skriver med hjärtat, på ett sätt som gör ont i mitt. Hennes bok "Dödergök" kallas spänningsroman men lämnar dig lite klokare.

Sedan ska man skicka detta award till fem stycken bloggare som man tycker förtjänar detta... också jättesvårt!
Men även här har jag gjort mitt bästa. Valt mina favvisar för tillfället utan att ta hänsyn till om de läser min blogg :), eller om de fått awarden förr osv, osv.

Nina Ruthström är en given favorit. Hon är helt enkelt djävla bäst. Smart, snyggt och skarpt är tre ord som beskriver hennes blogg OCH hon är rosas bästa ambassadör. Jag skattar mig lycklig som, av en slump, hittade till henne en sällsynt dålig dag och blev permanent uppmuntrad. (Det kan inte hjälpas att du redan fått denna, jag kan inte låta bli :)

Helenes blogg hittade jag till när hon kommenterade min nya kökstapet:) Hon har ett ärligt och fräscht synsätt på livet. I like!

Matilda, hon hamnar alltid bland mina favoriter med sina vackra bilder, skojjiga texter och aldrig sinande tålamod när det kommer till min okunskap kring bloggen och dess funktioner. Jag kikar in till henne ett antal gånger om dagen, gör det ni oxå!

Sofie inspirerar med bakning, positiv utstrålning och vackra bilder!! Hennes bakverk är extravaganta och vackra och får det att vattnas i munnen på alla som snubblar förbi hennes blogg! Prova!

Anna, kallar sig apan och slimmar, trimmar, skriver, tycker och dricker Latte. Hon har vackra klänningar, tapeter och kloka åsikter. Kika in och ni kommer inte ångra er!

Ni som vill, orkar och kan svara upp mot denna underbara award ska göra följande:

1. Tack den du mottagit priset ifrån
2. kopiera prismärket till din blogg 
3. Berätta vilka tre favoritförfattare
du har och nämn en favvo-bok per
författare.
4. Skicka vidare till fem eminenta 
bloggare som du tycker förtjänar den.

No pressure, bara kul!!




Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Tack va söt du är som skickar tillbaka den.



URL: http://ninaruthstrom.se


helene

men oj! håll i hatten vad glad jag blir! bästa morgonen på bra länge! tack som attans!!

(trodde inte det var jag förren ja tryckte på mitt namn.. :))



URL: http://ninniz.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?