Uppskattad bieffekt

Nu har jag gnällt och gnyt i en dryg vecka så ni måste ha sår i öronen.
Men det finns så mycket glädje och lycka också. Vi är ju äntligen här, framme
, vid målet... eller åtminstone på upploppet.

Kräkningarna är jobbiga men har en uppskattad bieffekt. Sedan de satte igång
så har jag inte ägnat en sekund åt att oroa mig för missfall! När kroppen reagerar såhär
så kan det inte annat än vara bra för lilla bebisen. Som för övrigt har ett utvecklat hjärta
och är stor som ett krusbär!! Tanken är svindlande och betryggande. Mitt i kräkandet
känner jag ett lugn. Ett hopp och en förtröstan som jag inte sett mer än skuggan av på
flera år. Människor som jag aldrig träffat har brytt sig, följt vår kamp och gratulerar
översvallande. Tacksamheten hotar att spränga mig när jag tänker på alla lyckönskningar
och den genuina glädje som människor, jag aldrig träffat, uppvisar.

Imorgon åker vi 14 mil för att få höra det lilla hjärtat slå.

Vanligtvis kan man naturligtvis få ultraljud i vår stad men ett extra tidigt ingår i den annars avslutade
IVF-behandlingen. Men det erbjuds bara hos Klinikens samarbetsdoktorer. Så vi åker till Luleå.
Gör en heldag, om kräkningarna tillåter, och försöker Julshoppa lite.

Kram på er alla!


moster

Kära, kära lilla systerdotter!



Det är SÅ roligt att du ska bli mamma! HURRA; HURRA; HURRA! Jag har funderat på en liten men inte helt oviktig detalj, vad bliir den lilla knodden till mig? Systerdotterdotter alt. systerdotterson borde det väl bli? Men åt andra hållet blir det väl morsmoster? Låter lite knäppt. Finns det möjlighet något annat fiffigt ord för denna relation?



KRAM!!!



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Va härligt att du är positiv,

Hoppas det blir skoj i Luleuå.



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?