No Poo - uppståndelsen

De senaste veckorna har jag varit en usel No Poo:are. Jag har liksom inte orkat med.
Känt mig ofräsch och velat ha en "quick-fix". Men den senaste veckan har jag fått sota.
Allt har kliat. Hud, hårbotten you name it. Jag har nyst och krumbuktat för att alla kläder
har känts stickiga. Dax för en upprustning! Och vad kan passa bättre än att börja renoveringen
en måndag?! De senaste veckorna har jag undvikit socker. (Förutom på farsdag då jag var tvungen
att smaka mina geniala pepparkatter!) Jag har helt undvikit alkohol och nikotin. Jag försöker dra ner på kaffet. (Men jag slutar ALDRIG!) Jag har ätit frukt och grönt så det stått härliga till och knaprat vitamintabletter. Nu ska min (alltid krånglande) hud få sig en vinterkur. Jag har tvättat håret med ägg, bikarbonat och lavendelolja, sköljt med äppelcidervinäger och skrubbat med socker, rapsolja och lavendelolja.

Vadan denna frenesi kan man ju undra? Jo, jag har försummat kroppen de senaste månaderna. Deppat och tagit ut sorgen på kroppen. Inget har spelat någon roll. Nu vill jag att vi blir sams.



Jenny Andersson,

Låter som en bra grej. Det brukar ju vara måndagar man tar tag i saker.

I alla fall jag brukar tänka,jag börjar på måndag.

Kanske ska testa din kur. Tycker det kliar så förbaskat och är så himla torr överallt.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?