Kladdkaka de Lux- Glutenfri

Till svärfar på farsdag. Ikväll hyllar vi makens far i förtid med en kladdkaka de Lux!

50g smör
0,5 dl matolja
2,5 dl glutenfritt mjöl
0,5 dl "No Gluten" (ersätter gluten)
4 msk kakao
1 nypa salt
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl strösocker
1 dl farinsocker

Blå valmofrön
1 kaka salmiakki-choklad från fazer
50g mörk choklad

Sätt ugnen på 150 C. Smörj en form med löstagbar kant (ca 24cm i diameter) och "bröa" den med valmofrön. Smält smöret och blanda i oljan. Vispa ägg, socker och farinsocker pösigt och blanda med smörblandningen. Blanda mjöl, "No Gluten", kakao, bakpulver, vaniljsocker och salt och blanda den torra blandningen med smör-och äggsmeten. Häll upp i formen. Tryck ned grovt brutna bitar av chokladen i smeten och grädda i mitten av ugnen i ca 30-40min. Kolla med en sticka, den ska vara lite kladdig.



Nina Ruthström - bloggar från spinsidan



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinsidan

Shit jag rös när jag läste din kommentar. Grattis och fortsatt lycka till. Jag fortsätter att hålla mina tummar. Såklart.



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?