Jag ska nog överleva

Jo, jag lever.
Jag har min rutin som håller mig bland de levande. Jag stiger upp, försöker få vovven att vakna. Jag väljer en mjuk, skön outfit, oftast en tunika och ett par leggings eller en klänning. Jag tar med kläderna till badrummet och tar en varm dusch. Jag tar medecin (hormoner, vitaminer osv...) och klär mig. Jag sätter på 6 koppar kaffe och plockar ur diskmaskinen medan Moccamastern gurglar fram en anledning att leva. Jag lyfter upp Roffe och låter honom nosa på mitt ansikte. Han nosar så försiktigt och ibland får jag mig en torr, snabb slick på ena ögat. Jag slår igång datorn, häller upp vaniljyoghurt och kaffe med mycket mjölk. Så sitter jag här och låtsas att detta är en helt vanlig Fredag. En glad och avslappnad "dag-före-röd-dag". Utan min rutin vore jag redan galen. Reducerad till en gråtande, darrande idiot. Med rutinen finner jag stadga. Jag håller ihop. Jag tänker att om allt rämnar så har jag min rutin, mitt kaffe, mina klänningar och min försiktigt nosande hund, att hålla fast vid.
Jag ska nog överleva.

Jag har ju gift mig med mitt livs stora kärlek. Vi har köpt vårt drömhus.
Jag ska nog överleva.


Alex

Jo Julia, du ska överleva! Det är många otroligt bra anledningar du radar upp här, och jag skulle kunna ge dej minst lika många till innan det blir löjligt och prutthurtigt. Pusspuss, vi tänker på er jämt och jämt.



URL:


Apan satt i granen

Finaste du!



En stor kärlekskram till dig.

Jag kan inte ens föreställa mig det du går igenom.



Kärlek!



URL: http://guldgris.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?